درخواست محیط زیست برای توقف پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو

پیش فروش ۴ محصول فاقد استاندارد یورو ۵ ایران خودرو بدون توجه به مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش فروش خودرو‌های یورو ۴ شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ آذر ماه) آغاز می‌شود، این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ را ممنوع کرده بود.

سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۱۲ آبان سال جاری پیرو نامه‌ای از وزارت صمت درخواست کرده بود که از فروش محصولات یورو ۴ برای سال آینده جلوگیری به عمل آورد.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک خودروسازان باید قبل از فروش و پیش فروش خودرو نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند، در حالی که تاکنون در جهت ارتقای استاندارد آلایندگی ۴ محصول مذکور به یورو ۵ اقدامی صورت نگرفته است.

بر همین اساس سید مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده به مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو نامه‌ای ارسال کرد، اما وزارت صمت تاکنون نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده است و همین موضوع منجر شد که امروز پیش فروش خودرو‌ها را آغاز کند.

بدیهی است در صورت اجرای عملیات پیش فروش محصولات ایران خودرو، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

درخواست محیط زیست برای توقف پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
خب اقا ما بیستم ابان سمن یورو 4 ثبت نام کردیم تکلیف ما چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
بعنوان کسی که سالها در صنعت پالایش نفت و تولید بنزین یورو4 فعالیت داشتم به اطلاع می رسانم که بنزین یورو4 تولیدی از شرایط خوبی برخوردار است و اختلاف گوگردی بسیار کمی با یورو5 (در حد 40 پی پی ام) دارد و از لحاظ سوختی هیچ تفاوتی در موتور ماشین ندارند. مشکل آلودگی هوای تهران از نوع ذرات ریز کربنی (دوده) است نه از نوع گوگردی که راه حل آن کاهش استفاده از خودروی شخصی، تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی، گازسوز یا برقی کردن خودروها و اتوبوسها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به روز کردن موتور خودروهاست
آخرین اخبار