مدیرعامل بنیاد برکت گفت: طرح اجتماع محور با ایجاد صد هزار طرح اشتغال‌زایی در کشور با ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال در دست اجراست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه طرح اجتماع محور ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در دست اجراست، عنوان کرد: با تکمیل این طرح‌ها تا سال آینده زمینه اشتغال ۳۰۰ هزار نفر فراهم می‌شود.

او، یکی از رسالت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی دانست و افزود: در این زمینه مدل‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق روستایی در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور طراحی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت، با اشاره به اینکه مجریان و تسهیلگران در ۲۸ استان کشور طرح اجتماع محور اجرایی کرده‌اند، گفت: تاکنون ۲۱ هزار طرح اشتغال‌زایی طرح کوچک و خانگی در ۲۸ استان اجرایی شده و تا پایان سال به ۴۰ هزار طرح می‌رسد.

مدنی، از ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در اجرای طرح‌های یاد شده خبر داد و بیان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت شامل سحاب، آفتاب، آسمان و مهتاب براساس ظرفیت‌های مناطق اجرایی شده است.

او، اجرای ۱۰۰ هزار طرح اجتماع محور با اشتغال‌زایی ۳۰۰ هزار نفر تا سال آینده را از اهداف این نهاد دانست و افزود: برنامه‌ریزی این بنیاد برای سال آینده اجرای ۱۰۰ هزار طرح کوچک، خانگی و دانش بنیان در مناطق محروم کشور است.

مدیرعامل بنیاد برکت، تسهیلگران اقتصادی و اجتماعی را سرمایه مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دانست و گفت: اشتغال، اجرای طرح اجتماع محور بیش از ۴ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد و تا پایان امسال نیمی از این تعهد محقق می‌شود.

مدنی از نهضت احیاء واحد‌های راکد و نیمه تعطیل تولیدی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه واحد‌هایی که قابلیت احیاء دارند با حمایت‌های ویژه زمینه بازگشت آن‌ها به چرخه تولید فراهم می‌شود.

او، بیمه برکت را یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد دانست و افزود: در جریان سیل در خوزستان و لرستان بیمه برکت ۳۰ میلیارد تومان خسارت به واحد‌های مسکونی خسارت دیده پرداخت کرده و علاوه بر این ۲۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ارزش کالا‌های توزیع شده برای هر خانواده را ۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در مجموع به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان لوازم خانگی بین ۲۰ هزار سیل‌زده استان خوزستان و لرستان توزیع شده است.

مدنی، خدمات رسانی به ایتام را از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت دانست و گفت: ۲۵ هزار یتیم تحت سرپرستی بنیاد برکت است که دو هزار و ۷۰۰ نفر از آنان در استان بوشهر هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.