برگزاری نمایشگاه و جشنواره پژوهش و فناوری

نمایشگاه و جشنواره پژوهش و فناوری به مناسبت هفته پژوهش در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  نمایشگاه هفته پژوهش با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید از امروز تا ۲۹ آذرماه در سازمان منطقه آزاد اروند برپاست.

علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

زراء نژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: هفته پژوهش فرصتی است تا با پژوهش های انجام گرفته آشنا شویم و از پژوهش گران قدردانی کنیم.

او با بیان اینکه متاسفانه سهم پژوهش در بودجه ملی یک درصد است افزود: برای رسیدن به وضع مطلوب در عرصه پژوهش باید تلاش بیشتری کرد چرا که پژوهش و تحقیق عامل پیشرفت هر جامعه به شمار می رود و اگر به دنبال توسعه پایدار در کشور هستیم باید به پژوهش اهمیت دهیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهریکی از راه های پژوهش صحیح را مصرف بهینه اعتبارات پژوهشی دانست و گفت: باید رصد کرد که اعتبارات پژوهشی کجا و چگونه هزینه میشود.

موسوی فرماندار ویژه آبادان نیز با بیان اینکه باید به توسعه گردشگری کمک کنیم گفت: باید خیلی از مسائل را در بحث گردشگری بپذیریم دانش و علم نتیجه پژوهش است و باید در گردشگری از پژوهش و تجربه های جهانی استفاده کنیم.

او افزود: پژوهش باید منجر به تولید ثروت شود و باید تلاش کنیم تا طرح های پژوهشی در صنعت عملیاتی شوند و توسعه جامعه را در پی داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند ظرفیتهای زیادی دارد که باید از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.