استاندار ایلام؛

فرهنگ تعامل و گفتگو را تقویت کنیم/دشمن با تمام توان روی به جنگ روانی آورده است

استاندار ایلام گفت: دشمن ابتدا از جنگ فیزیکی رو به جنگ فرهنگی آورد و امروز با جنگ اقتصادی و روانی سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه دارد.

فرهنگ تعامل و گفتگو را تقویت کنیم/دشمن با تمام توان روی به جنگ روانی آورده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام صبح امروز شنبه ۲۳ آذر ماه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حربه‌های مختلف دشمن برای ناکارآمد نشان دادن دولت و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان پرداخت و گفت؛ دشمن ابتدا از جنگ فیزیکی رو به جنگ فرهنگی آورد و امروز با جنگ اقتصادی و روانی سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه دارد.

او ادامه داد: در این شرایط وحدت و همدلی راهگشا است و همه بایست با درک شرایط موجود در مسیر برون رفت از وضعیت پیش آمده حرکت کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که امروز دشمن از تمام توان خود برای ضربه زدن به نظام در جنگ روانی و اقتصادی استفاده می‌کند، گفت: حال که دولت بعنوان مجری قوه اجرائی نوک پیکان این جنگ است همه بایست دولت را کمک کنند چراکه تضعیف دولت در این شرایط مصداق بارز گل به خودی است!

او اضافه کرد: همواره افراط و تفریط به ما ضربه زده است و بایست مواظب باشیم که با زدن بر طبل ناکارآمدی دولت ناخواسته در زمین دشمت بازی زمین نکنیم!

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که امروز در یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم بیان کرد: دشمن از تمام توان و زور خود برای ضربه زدن به نظام و کشور استفاده می‌کند و اینجا پذیرفتنی نیست که در این شرایط نیرو‌های خودی که درگیر جنگ با دشمن هستند را به هر بهانه‌ای تضعیف کرد!

سلیمانی دشتکی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در جامعه از بزرگ نمایی برخی مشکلات انتقاد کرد و گفت: در جایی مشکی وجود دارد و یا یک مدیر تخلفی انجام داده است نبایست تمام وضعیت و مدیران را زیر سئوال برد البته با همان موارد اندک نیز بایست قاطعانه برخورد کرد، اما در اینجا بحث این است که همه چیز را با عینک بدبینی نگاه نکنیم.

او در ادامه به مظلومیت دولت در شرایط کنونی پرداخت و افزود: در برخی از ناآرامی‌ها در گذشته تعدادی با کج اندیشی و به خیال مخالفت با دولت علیه این دولت شعار دادند، اما بعد کنترل از دست آن‌ها در رفت و منجر به خسارت زیاد به منافع ملی شد!

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر این مهم که نبایست در این شرایط بهانه دست دشمن داد و ادامه داد ؛ اگر بتوانیم ریشه عوامل را از درون کنترل کنیم از بیرون کسی توان ضربه زدن به کشور، مردم و نظام را ندارد.

او با تاکید بر این مطلب که تحلیل شرایط موجود می‌تواند درک مشترکی به جامعه در کمک به دولت بدهد، گفت: امروز دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای بر کشور اعمال داشته است و از طرفی هم دولت بایست با این تنگنا‌ها مقابله کند و مسائل و مشکلات را حل و فصل نماید.

استاندار ایلام تعامل و گفتگو در سطوح مختلف را راه حل برطرف نمودن برخی سوء تفاهم‌ها عنوان کرد و بیان کرد: امروز حاصل تعامل بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در استان منجر به وحدت بیشتر شده است.

او در ادامه به اشاره به این موضوع که نبایست مردم را به همه چیز بدبین کرد، افزود: خدمات دولت خدمات نظام است اگر مردم بدبین شدند هر شایعه‌ای در ذهن مردم ایجاد می‌شود.

استاندارایلام  ادامه داد: از بزرگ نمایی مسائل و مشکلات جلوگیری کنیم و با گفتار و رفتار عقلانی مبلغ امید و دلگرمی در جامعه باشیم.

او افزود: نبایست در جامعه به برخی مسائل دامن زد و شایعه پراکنی کرد، ولی اگر یک موضوع اپیدمی هست مثلا، چون بیماری واگیر آنفلوانزا بایست همه را در جریان گذاشت، اما وقتی مسئله موردی هست آن را تعمیم به جامعه ندهیم چرا که عواقب آن به مراتب بیشتر از عامل اولیه خواهد خواهد بود.

استاندار ایلام در پایان با تاکید بر این مهم که در این شرایط بایست مردمداری در دستور کار مسئولان قرار گیرد، افزود: مدیران در بین مردم حضور یابند و پای درد دل آن‌ها بنشینند و تا آنجایی که ممکن است در رفع مشکلات مردم حرکت کنند.

او بیان کرد: در هر صورت مسئولان بایست پاسخگوی مردم باشند و اگر جایی راهی برای حل مشکل پیدا نمی‌شود سعی کنند ارباب رجوع را بطور شفاف در جریان موضوع قرار دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.