«نون.خ» مهمان خانه ها در ماه رمضان/ سعید آقاخانی: انجام کار طنز مشکل است

این روز‌ها فصل دوم سریال نون. خ در روستای پیران در منطقه دینور از توابع استان کرمانشاه در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، «ن. خ» مخفف نقش سعید آقاخانی در این سریال (نورالدین خانزاده) بود که با طرح موضوعات روز در قالب طنز با استقبال بسیاری روبرو شد.

این روز‌ها فصل دوم سریال نون. خ در روستای پیران در منطقه دینور از توابع استان کرمانشاه در حال ساخت است که به گفته مهدی فرجی تهیه کننده این سریال نون. خ در فصل دوم ۲۵ قسمتی خواهد بود و نوروز سریال «پایتخت» پخش می‌شود و بعد از این سریال، «نون. خ» پخش می‌شود، که این بازه زمانی هم امتیاز خاصی برای سریال است و ماه رمضان مهمان خانه‌های مردم هستیم.

او با بیان اینکه بخش اعظم این سریال در کرمانشاه تصویربرداری می‌شود افزود: بخش‌هایی از سریال در کردستان و مهاباد فیلمبرداری خواهد شد و این سریال معرف کُرد و فرهنگ کُرد در کشور بوده است که کرمانشاه جای سردی است و منطقه کاری ما بین کوه هاست، داخل روستا‌ها راه‌ها کمی محدود است با این حال مردم، روستا را برای تصویربرداری و مراسم امروز آماده کرده‌اند.

او با اشاره به شرایط سخت تولید افزود: روستای پریان و کندوله که مجموعه در آنجا ضبط می‌شود از آثار تمدنی کرمانشاه هستند و در این چند روز که تیم تصویربرداری در روستای پریان مستقر شدند، به واقع به این مهر و مهربانی مردم کرمانشاه پی بردیم.

او با اشاره به توجه مدیران استان به این سریال افزود: مدیران استان این سریال را ظرفیتی برای استان می‌دانند و سالانه بودجه‌ای را در نظر گرفته اند که «نون. خ» و سریال‌های دیگری ساخته شود و همچنین این مجموعه از حیث معرفی جغرافیای استان تاثیر بسیاری دارد.

سریال نون. خ سال آینده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد که مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک در این باره گفت: «نون. خ» سریالی تراز است و همین که فصل دوم سریال تصویب شده است موفقیتی را در پی داشت، چون در حال حاضر این سریال به عنوان اثری شاخص محسوب می‌شود.

او از مسئولان استان کرمانشاه که زمینه ساخت این سریال را در استان فراهم کرده‌اند قدردانی کرد و افزود: نون. خ سهم مناطق کُردنشین در شبکه ملی است و امیدواریم با ادامه دار شدن این سریال و ساخت فصل‌های بعدی این مجموعه، این سهم برای کُردنشینان محفوظ بماند.

یکی از دستاورد‌های ساخت سریال نون. خ در کرمانشاه معرفی ظرفیت‌های گردشگری این منطقه است که براین اساس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برگزاری رویداد بین المللی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در استان کرمانشاه بر وجود جاذبه‌های فراوان این منطقه تاکید دارد.

او با بیان اینکه روستای لوکشین سریال نون. خ یکی از روستا‌های رویداد گردگشری روستایی ۲۰۲۰ است افزود: برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی گردشگری ۷۰ روستای گردشگری استان کرمانشاه در حال آماده‌سازی است که یکی از این روستا‌ها پریان در منطقه دینور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ساخت سریال نون. خ را بزرگترین طرح تبلیغاتی معتقدیم این سریال بزرگترین پروژه تبلیغات گردشگری استان محسوب می‌شود و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در قالب این سریال هرچه بیشتر و بهتر جاذبه‌های گردشگری استان را معرفی کنیم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سریال نون خ فرصتی برای نمایش چهره زیبای کرمانشاه است گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشی ماندگار از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کرد.

او افزود: این سینه ستبر در دوران انقلاب اسلامی در برابر دشمن شجاعانه ایستاد و در زلزله آبان ۹۶ در برابر خشم طبیعت، چون کوه ایستادگی کرد و ویرانه‌ها را از نو ساخت.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه براین کرمانشاه چهره زیبای ایران‌اسلامی است و کمتر استانی دارای چنین زیبایی‌ها و پتانسیل‌هایی است. در این میان هیچ ابزاری مانند هنر قادر نیست این چهر زیبا را به همگان معرفی کند.

بازوند گفت: انتخاب کرمانشاه به عنوان محل تولید سریال پربیننده "نون خ" یک اتفاق خوب برای استان است.

این مقام عالی استان با تمجید از مهربانی و مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه افزود: مردم منطقه کندوله و روستای پریان استقبالی شایسته از عوامل ساخت این سریال داشته اند که نشان از فرهنگ والای آن‌ها دارد.

سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر اصلی سریال نون. خ گفت: این سریال در کرمانشاه ساخته می‌شود، اما قرار است تمام ایران آن را ببینند، بنابراین تلاش ما این است که یک کار ملی بسازیم و داستان سریال نون. خ ادامه‌دار خواهد بود تا تمام مردم ایران آن را ببینند.

او با بیان اینکه انجام کار طنز مشکل است، زیرا باید تلاش کرد که به کسی برنخورد، افزود: تلویزیون با توجه به نیاز جامعه به کار طنز، اقدام به ساخت کار‌های طنز می‌کند که برخی کار‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

آقاخانی با اشاره به اینکه در قصه پردازی نمی‌توان فقط یک شیوه خاص را نمایش داد گفت: همه جور انسانی بین ما کرد‌ها وجود دارد اگر نتوانیم در سریالی تناقض و درگیری ایجاد کنیم که نمی‌شود فیلم کُمدی ساخت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار