رئیس گمرک خبر داد:

۱۳۷.۹ میلیون دلار صادرات ترجیحی و غیر ترجیحی ایران به اوراسیا

میراشرافی گفت: از ۵ آبان امسال تا ۸ آذر کل میزان صادرات ترجیحی و غیر ترجیحی ایران به اوراسیا ۱۳۷.۹ میلیون دلار بوده است.

۱۶۶ میلیون دلار واردات ترجیحی به اوراسیا از سمت ایرانبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میراشرفی  رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  گفت: بیش از یک ماه است که از اجرای موافقت نامه موقت تجارت آزاد اوراسیا گذشته و تاکنون در قالب این موافقت نامه از تاریخ ۵ آبان امسال تا ۸ آذر صادرات ترجیحی به اوراسیا از سمت ایران ۲۸.۲ میلیون دلار بوده است و واردات ترجیحی ۱۶۶ میلیون دلار بوده است که عمده این کالاها، کالا‌های اساسی و موردنیاز کشور است که باید وارد می‌شد.

او گفت: جمع کل صادرات ترجیحی و غیر ترجیحی ما به اوراسیا ۱۳۷.۹ میلیون دلار است و جمع کل واردات از اوراسیا هم تاکنون ۱۹۳ میلیون دلار بوده است.


بیشتر بخوانید: کشف یک محموله تجهیزات ماهواره‌ای در هرمزگان


میراشرفی تاکید کرد: چنانچه طرف ایرانی و ۵ کشور اوراسیا اقدامات لازم را به جهت بهره گیری تجار دو کشور از تعرفه‌های ترجیحی انجام نداده باشند موافقت نامه طوری تنظیم شده تا این مسئله مانع منافع تجار نباشد و بازرگانان می‌توانند تا یک سال بعد از صادرات این اقلام همچنان از مزیت‌های تعرفه‌های ترجیحی استفاده کنند.

او ادامه داد: در شرایط فعلی کشور‌های اوراسیا یک امکان و ظرفیت بسیار خوب است که ما باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم تا صادرات و واردات کالا‌های موردنیاز انجام شود.

میراشرفی گفت: ضمن این که با توجه به درخواست دو طرف موافقت نامه هر دو طرف در تجارت تلاش می‌کنند تا از استفاده از دلار و دیگر ارز‌های رایج فاصله بگیرند و از ارز‌های منطقه‌ای برای مبادله کالا استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار