آذری جهرمی عنوان کرد:

قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است/ اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است/ امنیت مسیر‌های حرکتی پهپاد پستی تامین می‌شود

آئین اختتامیه جشنواره کودک‌آنلاین با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آئین اختتامیه جشنواره کودک‌آنلاین که به عنوان فرصتی برای ایده‌های نو در فضای مجازی با موضوع کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود، امشب و با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین جمعی از فعالان عرصه کودک و نوجوان مانند ایرج طهماسب و مرضیه برومند، در سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد طرح پهپاد پستی که در سال ۹۵ هم مطرح شده بود، اما اجرای آن به تاخیر افتاد و زمان دقیق اجرایی شدن این طرح گفت: "شاید در سال‌های مختلف ایده استفاده از پهپاد در پست و ارسال محموله مطرح شده باشد، اما آن چیزی که امروز عنوان می‌کنیم آن است که حالا یک شرکت ایرانی طراحی پهپاد پستی را بر عهده گرفته، این پهپاد قابلیت مدیریت یکپارچه و مسیریابی دارد که با دادن مسیر، بسته با ملاحظات پستی تحویل داده می‌شود، این فناوری آزمایش شده و برنامه این است که برای امداد‌های خاص و خدمات شهری مورد استفاده قرار بگیرد. البته این طرح یک بسته است که در آن استفاده از ماشین‌های برقی، موتور‌های برقی و دوچرخه‌های برقی منظور شده، هدف این طرح سرویس پست پلاس است که یک سرویس کمک کننده به هوای پاک و کاهش آلودگی هوا است و طرح نوین آن در شرکت ملی پست طراحی شده است. "

آئین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین با حضور وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ادامه داد:"رئیس شرکت ملی پست با اورژانس و هلال احمر مکاتباتی داشته تا در مسیرهای پرتردد و پرتکرار امدادی به جای استفاده از هلیکوپتر که هزینه زیادی دارد، از پهپاد استفاده شود. ما باید ناوگان شهری را مجهز کنیم و به تمامی شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانند در این عرصه ورود پیدا کنند و اینچنین محصول با این مشخصات را برای ما تولید کنند، فراخوان می‌دهیم. همانطور که می‌دانید شرکت پست پیشتر نیز ناوگان هوایی داشته و شرکت پیام این کار را انجام می‌داده، اما این دستاورد جدیدی است و ما باید بدانیم که به چند پهپاد در پست نیاز داریم."

آئین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین با حضور وزیر ارتباطات

آذری جهرمی گفت: "پس از رونمایی از این محصول، شرکت پست ترکیه با ایران تماس گرفته و خواسته تا در این حوزه انتقال تجربیات شود و کارهای مشترکی صورت بگیرد. این کار اتفاقی مهمی است که برپایه خلاقیت جوانان ایرانی  در زمینه تولید پهپاد شکل گرفته، این پهپاد‌ها کاملا تولید داخل است و ما هم در شرکت ملی پست از آن‌ها استفاده می‌کنیم. "

آئین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین با حضور وزیر ارتباطات

آذری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مسائل امنیتی این پهپاد‌ها گفت:"طبیعتا برای مسیرهای پرواز‌ی باید مجوز‌های لازم گرفته شود و هماهنگی‌های این کار در حال انجام است."

آئین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین با حضور وزیر ارتباطات

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
تو رو خدا اين قضيه رو زودتر راه بندازين تا سريعتر از شر اين پيك موتوريا كه مصيبت عظمان راحت شيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
جلوی رئیس جمهور قول ندادی دستت رو فیلترینگ تلگرام نره و رفت پس ...
Germany
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
پس اینترنت رو هم قراره کامل قطع کنید...هر کاری که گفتید نمیکنید رو کردید هر وعده ای که براش رأی آووردین رو برعکس عمل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
اگه هوا بارونی بود یا یهو باد اومد و اون بسته سالم به مقصد نرسید چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
توجه ما از مسائل اصلی پرت شد.
با این پهباد گول خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
اقای جهرمی بجای جمع کردن فالوئر بهتره به فکر زیرساختای اینترنت داخلی باشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
دست بردار برادر .
با این سورپرایز بی موقع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
وزیر ارتباطات کشورهای دیگه دارن ۵جی افتتاح میکنن یا کارخانه بزرگ گوشی افتتاح میکنن متاسفم به این دولت