معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: امسال بیش از ۷۳۰ هکتار از اراضی موقوفه استان فارس احیاء شده است.

احیاء بیش از ۷۳۰ هکتار اراضی موقوفه در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داوود عسگرپور گفت: با هدف تعیین تکلیف اراضی اختلافی با منابع طبیعی و از ابتدای سال تاکنون، ۲۱ پرونده در قالب ۷ جلسه کارگروه استانی موردبحث و بررسی قرار گرفته و درنتیجه آن، بیش از ۷۳۲ هکتار از اراضی موقوفه احیاء و به وقفیات بازگشته است.

او افزود: اراضی رفع اختلاف شده مربوط به موقوفات شهرستان‌های کازرون، لار، ممسنی، رستم، خنج، مهر، سپیدان و شیراز و به سامانه ثبت‌اسناد و املاک کشور برای صدور سند مالکیت به نفع موقوفات ارسال شده است و در حال پیگیری هستیم.

عسگرپور گفت: از ابتدای برگزاری کارگروه‌های مشترک منابع طبیعی و اوقاف و طی چند سال اخیر، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی موقوفه احیاء شده است که شامل ۴۳۷ پلاک ثبتی می‌شود.

معاون اوقاف فارس گفت: بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود موضوع ۵۰۰ پلاک دیگر از اراضی باقیمانده، با توجه به تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل‌ها با برگزاری جلسات و کارگروه‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری حل و فصل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.