با موافقت نمایندگان مجلس؛

بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود

نمایندگان مجلس با واریز بخشی از ارزش کالاهای گمرکی به حساب شهرداری‌ها موافقت کردند.

بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ماده ۱۲ این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده ۱۲ این لایحه، معادل دوازده هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) واریز شده تا به نسبت ۱۳ درصد کلان شهرها، ۳۵ درصد دهیاری ها و ۵۲ دصد سایر شهرداری ها و براساس شاخص های جمعیت و کمتر توسعه یافتگی، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها شود.

وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا ۱۵ ماده بعد براساس سهم‌های تعیین شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند و هر گونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جز پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممنوع است.

همچنین وکلای ملت با الحاق یک تبصره به ماده ۱۲ موافقت کردند که براساس آن گزارش وصولی‌ها و نحوه توزیع منابع هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و برنامه و بودجه باید ارسال شود.

در این تبصره الحاقی آمده است: گزارش واریزی‌ها و نحوه توزیع منابع هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار