از ناکامی سوئدی‌ها در عراق تا شکست توطئه در ایران / ادامه تلاش‌های دشمن برای تخریب روابط کشور‌های محور مقاومت

محور عبری، عربی، غربی در راستای پروژه نفوذ در منطقه و تخریب روابط کشورهای محور مقاومت، در آخرین تحرکات خود به تحریف سخنان رهبران و مقامات ارشد ایران و لبنان روی آورده‌اند.


از ناکامی سوئدی‌ها در عراق تا شکست توطئه در ایران / ادامه تلاش‌های دشمن برای تخریب روابط کشور‌های محور مقاومتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  توطئه دشمنان مقاومت روز به روز فازهای مختلفی عوض می‌کند؛ روزی حشدالشعبی و مرجعیت شیعه را در عراق نشانه رفتند، روزی به رابطه میان ایران، عراق و لبنان تاختند، روز دیگر آشوب‌ها را به سمت کشته‌سازی در ایران، عراق و لبنان سوق دادند، چندی پیش پروژه جنگ سایبری را در عراق اعمال کردند، مدتی بعد به‌دنبال تخریب حزب‌الله لبنان و رهبران شیعه عراق و لبنان رفتند و حال به‌دنبال تحریف سخنان مقامات ارشد دولتی و نظامی ایران، عراق و لبنان هستند تا میان دولت و مردم این کشورها فاصله بیندازند و روابط میان محور مقاومت را تحت تأثیر قرار دهند.

از پروژه اختلاف‌افکنی تا تحریف

محور عبری، عربی، غربی در راستای پروژه نفوذ در منطقه و تخریب روابط کشورهای محور مقاومت به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران، در آخرین اقدامات تحریک‌آمیز خود پس از شعله‌ور کردن آتش اعتراضات در عراق و لبنان و ناکامی در توطئه‌آفرینی در ایران به تحریف سخنان رهبران و مقامات ارشد ایران و لبنان روی آورده‌اند تا میان مردم دو کشور اختلاف  ایجاد کنند. دراین‌راستا شبکه‌های معاند غربی اظهارات هفته گذشته سردار «مرتضی قربانی»، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس را تحریف کردند.

از ناکامی سوئدی‌ها در عراق تا شکست توطئه در ایران / ادامه تلاش‌های دشمن برای تخریب روابط کشور‌های محور مقاومت

مرتضی قربانی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس

قربانی گفته بود: رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود، از راه زمینی تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلاً نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که گفته بود «اگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، راه دیگری جز اقدام نظامی نباشد، اسرائیل این کار را خواهد کرد»، افزود: نخست اینکه ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این را بارها اعلام کرده‌ایم؛ دوم اینکه رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد علیه ایران از این غلط‌ها کند.

رسانه‌های غربی تلاش کردند در ابتدا سردار قربانی را مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی و در ادامه، اظهاراتش را به لبنان ربط دهند. سردار «رمضان شریف»، سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات منتسب به مرتضی قربانی درباره هدف قرار دادن تل‌آویو از لبنان در صورت ارتکاب خطای رژیم صهیونیستی در قبال ایران، گفت: سخنان وی تحریف و مورد برداشت نادرست رسانه‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، آنچه قربانی مطرح کرده‌، تحریف شده و این فرمانده دلاور دفاع مقدس پاسخگویی به رژیم صهیونیستی را با ابزارها و ظرفیت‌های متنوع موجود و در اختیار مطرح کرده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به کار بردن عناوین نادرست برای معرفی فرماندهان سپاه انتقاد و با تأکید بر لزوم دقت رسانه‌ها تصریح کرد: سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دلاور هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های حماسی وی همواره از سوی ملت ایران تجلیل و قدردانی شده است.

وی افزود: قربانی در حال حاضر در سمت مشاور فرمانده کل سپاه فعالیتی ندارد و در عرصه‌های دیگر در نیروهای مسلح در حال خدمت است.

واکنش دبیرکل حزب‌الله لبنان به پروژه تحریف

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه‌شب در واکنش به آخرین ترفند غربی‌ها در ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه گفت: صهیونیست‌ها اظهارات مقامات ایرانی را تحریف کردند و گفتند «دشمن صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود از همان لبنان، تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلاً نیازی نیست که از ایران موشک شلیک شود».

از ناکامی سوئدی‌ها در عراق تا شکست توطئه در ایران / ادامه تلاش‌های دشمن برای تخریب روابط کشور‌های محور مقاومت

وی تحریف منابع غربی را این‌گونه برملا کرد که سردار قربانی اصلاً از لبنان سخن نگفته بود و تأکید کرد: من با مسئولان ایران تماس گرفتم و سخن بالا را دیدم و متن فارسی آن را خواندم؛ هیچ کلمه‌ای درباره لبنان در آن اظهارات نبود. آنها پس از این نیز بیانیه‌ای صادر کردند و به وزیر دفاع لبنان (که واکنش نشان داده بود)، به‌طور محترمانه پاسخ دادند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هیچ‌کس نباید به آمریکا اعتماد کند و مشکلات مردم لبنان نه به‌خاطر تعددگرایی که به دلیل تفرقه است، افزود: بعضی رسانه‌ها سخنان شماری از مقامات ایرانی را تحریف کردند، سخنان اخیر یکی از مسئولان سپاه پاسداران ایران به هیچ عنوان درباره لبنان نبود. این‌گونه اظهارات ساختگی با هدف تحریک بعضی از لبنانی‌ها منتشر می‌شود. برخی مسئولان لبنانی از سخنان و مداخلات آمریکایی‌ها در لبنان تحریک نمی‌شوند، اما اگر سخنان منتسب به مسئول ایرانی را در یکی از سایت‌ها ببینند، تحریک می‌شوند و از رئیس‌جمهور و مقامات لبنان می‌خواهند موضع‌گیری کنند. ایران هرگز در برابر کسانی که به این کشور تعرض کنند، ساکت نخواهد نشست و  خود به آنان پاسخ خواهد داد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه واشنگتن به تظاهرات به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر ایران نگاه می‌کند، گفت: این موضوع در حالی است که تظاهرات در لبنان به هیچ عنوان علیه ایران نبود، علت شکست بعضی از سیاست‌های آمریکا به دلیل اشتباه اطلاعاتی و ارزیابی‌های آنهاست، شاید آمریکا بتواند حزب‌الله را از دولت خارج کند، اما نمی‌تواند این حزب را از مجلس نمایندگان لبنان خارج کند.

نباید از نظر دور داشت که هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی سوءاستفاده از تظاهرات برای حل مشکلات خودشان است، نه حل مشکلات مردم منطقه و لبنان. این در حالی است که حزب‌الله افتخار می‌کند خطری برای صهیونیست‌ها محسوب شود.

اتهام‌زنی به مقامات عراقی

علاوه بر توطئه تحریف سخنان مقامات ارشد منطقه، هفته پیش در عراق موردی از اتهام‌زنی رخ داده بود؛ چه اینکه برخی منابع رسانه‌ای غربی و عربی ازجمله رسانه‌های سوئدی در بحبوحه ناآرامی‌های این کشور به انتشار اخبار جعلی و اتهام‌زنی به «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق اقدام کردند. در حالی که این وزیر عراقی در میان مردم و تظاهرکنندگان حاضر شده بود، سخنان و اعتراضات آنها را می‌شنید و بر حق قانونی آنها برای اعتراض تا تحقق مطالباتشان تأکید کرده بود، رسانه‌های سوئدی و کاربران عرب‌زبان وابسته به عربستان در حساب‌های کاربری‌های جعلی در فضای مجازی موضع‌گیری‌های وی را مورد هجمه قرار دادند و اخبار نادرست از وضعیت و تابعیت وی منتشر کردند.

از ناکامی سوئدی‌ها در عراق تا شکست توطئه در ایران / ادامه تلاش‌های دشمن برای تخریب روابط کشور‌های محور مقاومت

نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق

انتشار اخبار جعلی باعث شد تا وزارت دفاع عراق واکنشی قاطع نشان دهد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کند که اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی درباره وزیر دفاع واقعیت ندارد، با هدف خدشه وارد کردن به شخصیت و جایگاه امنیتی الشمری و ایجاد نفرت از وی در میان مردم منتشر شده است تا در کشور فتنه ایجاد شود.

رسانه‌های غربی و عربی تلاش کردند تا وزیر دفاع عراق را فردی خائن جلوه دهند که قراردادهای ننگینی با اروپا و آمریکا امضا کرده بود که این فتنه با بیانیه صریح وزارت دفاع عراق خنثی شد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار