پافشاری مطهری برای اعلام وصول استیضاح وزیر کشور/ جلسه استیضاح رحمانی فضلی فردا دوباره برگزار می‌شود

نماینده مردم تهران در جریان جلسه علنی صبح و بعد ازظهر امروز تلاش کرد تا هیئت رئیسه مجلس را نسبت به اعلام وصول استیضاح وزیر کشور اقناع کند.

جیلیز و ویلیز مطهری برای اعلام وصول استیضاح وزیر کشور/ جلسه استیضاح رحمانی فضلی فردا دوباره برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از نمایندگان مجلس بعد از اغتشاشاتی که پس از گران شدن قیمت بنزین اتفاق افتاد، طرح استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور را در مجلس کلید زدند.

این اولین بار نبود که در دور دهم مجلس نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون امید به دنبال استیضاح رحمانی فضلی بر آمدند و این بار هم این طرح از سوی علی مطهری نماینده مردم تهران ارائه و حدود ۳۰ نفر از اعضای فراکسیون امید آن را امضا کردند.

بر اساس قانون طرح استیضاح ابتدا باید در جلسه کمیسیون شورا‌ها با حضور وزیر بررسی شود، بنابراین این کمیسیون جلسه‌ای را با حضور درخواست کنندگان استیضاح و رحمانی فضلی برگزار کرد که نمایندگان در آن جلسه اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند و باید گزارش استیضاح به هیئت رئیسه مجلس ارائه و اعلام وصول شود تا وزیر کشور برای پاسخگویی به ضعف‌ها و اتفاقات اخیر کشور در صحن مجلس حضور یابد.

اما کمیسیون شورا‌های مجلس به برگزاری جلسه دیگری با حضور رحمانی فضلی و در خواست کنندگان استیضاح اصرار کرد که این موضوع مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت، آنها تا حدودی هیئت رئیسه مجلس را به ویژه شخص لاریجانی رئیس مجلس در اعلام وصول نشدن این استیضاح دخیل می‌دانند و نسبت به آن انتقاد دارند.

محمدرضا تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: اگر هیئت رئیسه مجلس می‌خواهند مانع اعلام وصول استیضاح رحمانی فضلی شود یا در این مورد اختلاف نظری وجود دارد، باید به این موضوع توجه کند که وزارت کشور یکی از ارکان مهم برگزاری انتخابات است و باید ایرادات آن مرتفع شود.

او افزود: شاید بلاتکلیف نگه داشتند وزارت کشور یا پوشاندن ضعف و سستی این وزارتخانه از قدرت اجرایی وزارت کشور برای انتخابات مجلس بکاهد.

تابش تاکید کرد: در اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین سوء تدبیری اتفاق افتاده و حوادث ناگواری بعد از آن صورت گرفته که باعث جان باختن برخی از مردم شده است، شکی نیست بنابراین باید این مسائل در محیطی آرام بررسی شود.

اما علی مطهری نماینده مردم تهران که پیش از این اصرار خود را بر استیضاح رحمانی فضلی در فضای مجازی و مصاحبه بار برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود از ابتدای جلسه علنی امروز به طور مرتب از جایگاه کرسی سبز خود تا جایگاه هیئت رئیسه مجلس در رفت و آمد بود تا بتواند هیئت رئیسه را به اعلام وصول این استیضاح مجاب کند که هیئت رئیسه این موضوع را موکول به آمدن رئیس مجلس کردند.

لاریجانی رئیس مجلس روز شنبه برای حضور در مجمع APA به ترکیه رفته و قرار بود تا ظهر امروز به تهران بازگردد. روند حضور مطهری در جایگاه هیئت رئیسه در نوبت عصر جلسه علنی هم همچنان ادامه داشت با این تفاوت که لاریجانی به عنوان رئیس در جلسه حضور داشت.

مذاکرات مطهری با رئیس و دیگر اعضای هیئت رئیسه برای متقاعد کردن آنها نسبت به اعلام وصول استیضاح رحمانی فضلی ادامه پیدا کرد تا جایی که کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها هم به جایگاه آمد.

گفت‌وگویی میان کولیوند، مطهری و کواکبیان برای دقایقی به طول انجامید و این بار تلاش کولیوند توانست مطهری را متقاعد کند که جلسه فردا برای بررسی استیضاح برگزار شود و این بار دو نماینده مصاحفه‌ای از یکدیگر جدا شدند؛ بنابراین قرار شد کمیسیون شورا‌ها فردا جلسه دیگری را با حضور رحمانی فضلی و درخواست کنندگان استیضاح برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار