کیک های آلوده به خرمشهر و مینوشهر هم رسید

سرانجام کیک های آلوده به خرمشهر و مینوشهر رسید و تاکنون دو مورد کیک آلوده مشاهده شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کیک های آلوده حاوی برخی قرص ها، چند روزی است که خانواده ها را نگران کرده است و مردم برای سلامتی فرزندان خود این روزها اغلب ترجیح می دهند تغذیه فرزندان خود را شخصا تهیه کنند و اقدام به خرید کیک و تی تاپ و ویفر نکنند.

این کیک ها به اغلب شهرهای کشور ارسال شده است و بعد از کشف موارد متعدد در برخی استان های کشور، تاکنون دو مورد آنها در خرمشهر و مینوشهر نیز کشف شده و قطعا این تعداد قابل افزایش است، چرا که اگر قرار باشد محموله ای از این کیک ها وارد شهرهای استان شده باشد، خرید به چهار مورد محدود نیست و نهادهای نظارتی فورا باید نسبت به شناسایی و جمع آوری این کیک ها از سطح مغازه ها اقدام کنند.

در شهرستان آبادان مورد آلودگی مشاهده نشده اما در خرمشهر تاکنون حداقل دو مورد کیک آلوده به قرص شناسایی شده است.

دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص اعلام کرده است که روز یکشنبه دو مورد کیک آلوده به قرص در شهرستان خرمشهر گزارش شده است. یک مورد در خود خرمشهر و دیگری در جزیر مینو بوده است که نمونه کیک های برای سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

در شادگان هم یک مورد گزارش شد که پس از بررسی کارشناسان بهداشت محیط و معاونت غذا و دارو، مورد آلودگی تایید نشده است.

معاون کل وزارت بهداشت نیز از شناسایی کیک‌های آلوده در یکی از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده که مربوط به کارخانه یا پخش کننده آن نبوده است، زیرا امکان ندارد قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند پخت کیک سالم باقی بماند. کیک‌های آلوده در زنجیره‌ رسمی هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده و ردپای آن‌ها در یکی از کشورهای همسایه دیده شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
خدایا بیچاره بچه ها