حسن هانی‌زاده:

تلاش مثلث شرارت برای ضربه زدن به محور مقاومت/ استعفای دولت همان خطی است که آمریکا و ارتجاع عرب در منطقه دنبال می‌کنند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یک سناریوی خطرناک از سوی مثلث شرارت آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای منطقه تعریف شده که ایران نیز بخشی از این سناریو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن هانی‌زاده  درباره شایعات به‌وجود آمده پیرامون استعفای احتمالی دولت، اظهار کرد: طبیعی است که در این شرایط طرح استعفای دولت منطقی نیست و دولت باید با جدیت تحت منویات رهبر معظم انقلاب به کار خود ادامه دهد. دولت باید به مشکلات معیشتی مردم توجه کند و جریانات سیاسی نیز وضعیت و اتفاقات کشور را به‌صورت مستمر مورد توجه و بررسی قرار دهند و دست به رفتار‌های غیر منطقی نزنند تا در انتخابات ۱۴۰۰ با هوشیاری ملت ایران، شخصیتی متناسب با وضعیت موجود کشور انتخاب شود.

وی با بیان اینکه استعفای دولت قطعاً مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: بخشی از مشکلات کشور مربوط به خارج است و برخی دیگر نیز مربوط به داخل کشور است. اما مسئله استعفای دولت همان خطی است که آمریکا و ارتجاع عرب در منطقه دنبال می‌کنند.

هانی‌زاده در ادامه به تلاش مثلث شرارت برای ضربه زدن به محور مقاومت اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه لبنان وعراق آسیب پذیری بیشتری دارند و از آنجایی که این کشور‌ها کانون نفوذ ایران در منطقه به‌شمار می‌روند، مورد توجه این مثلث شرارت قرار گرفتند. به دلیل وجود یک مرز ۱۴۰۰ کیلومتری بین ایران و عراق، طبیعتاً ایران خیلی سریع از جریانات عراق متأثر می‌شود و به همین دلیل توجه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی اول و بیشتر به عراق دوخته شده و اتفاقات دردناک و خشونت‌های غیر قابل توجیهی که در این کشور صورت گرفته، برآیند توافقی است که برخی جریان‌های سیاسی همسو با آمریکا آن را رقم زده‌اند. همین مسئله باعث شده تا وضعیت عراق همچنان ناپایدار بوده و احتمال درگیری‌های بیشتر نیز در این کشور وجود دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اتفاقات عراق به‌طور طبیعی تأثیر خود را بر جامعه ایران و بافت اجتماعی و سیاسی داخل کشور خواهد گذاشت.

وی در ادامه تحلیلی از وضعیت لبنان ارائه کرد و اظهار کرد: در لبنان نیز سناریوی میدانی و سیاسی خاصی تعریف شده که طی آن قصد دارند یک نخست وزیر ضد مقاومت بر ملت لبنان تحمیل شود تا حزب الله از پروسه دولت سازی و مشارکت سیاسی منع شود. این اقدام نیز دلیلی جز کاهش نفوذ ایران در کشور لبنان ندارد.

هانی‌زاده در بخش پایانی اظهارات خود گفت: اتفاقاتی که اخیراً در ایران رخ داد و برخی آشوبگران وارد صحنه شده و به تأسیسات دولتی و بیت‌المال حمله کردند، این‌ها نیز بخشی از همین سناریوی تعریف شده برای کشور‌های محور مقاومت است؛ اما حضور و هوشیاری ملت ایران و همچنین با هوشمندی مقامات کشور این پروژه شکست خورد؛ البته نباید از این مسئله غافل بود که ایران مورد توجه همیشگی مثلث شرارت آمریکا، اسرائیل و کشور‌های عربی است.

منبع : انا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار