آلودگی هوا نفس بیش از ۵ هزار تهرانی را تنگ کرد/ استقرار اورژانس در ۱۸ نقطه آلوده پایتخت

رئیس اورژانس تهران از مراجعه ۵۱۶۱ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا به اورژانس خبر داد.

 آلودگی هوا پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش آمار مراجعات به اورژانس تهران از روز گذشته تا به امروز به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: ۵ هزار و ۱۶۱ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی در ۲ روز گذشته به اورژانس تهران مراجعه کردند.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به تمهیدات اورژانس تهران در روز‌های آلوده هوا بیان کرد: اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها در ۱۸ منطقه تهران مستقر و آماده باش هستند تا به شهروندان تهرانی خدمت رسانی کنند و پایتخت نشینان تا حد امکان از تردد در نقاط پر ترافیک و آلوده شهر اجتناب کنند.
صابریان با اشاره به برخی توصیه‌های اورژانسی در روز‌های آلوده اظهار کرد: توصیه ما این است که گروه‌های حساس و پرخطر شامل سالمندان، کودکان، خانم‌های باردار تا حد امکان از منزل خارج نشوند چرا که این گروه‌ها بسیار مستعد مسمومیت ناشی از آلودگی هوا هستند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل حتما از ماسک های سوپاپ‌دار استفاده کنند.

توصیه‌های تغذیه‌ای در آلودگی هوا

رئیس اورژانس تهران با اشاره به برخی توصیه‌های تغذیه‌ای در شرایط آلودگی هوا اظهار کرد: توصیه می‌کنیم در روز‌هایی که هوا آلوده است، مصرف لبنیات و مایعات می‌تواند در کاهش مضرات آلودگی هوا بسیار موثر باشد، زیرا مایعات و لبنیات مجاری هوایی را مرطوب می‌کند و ذرات معلق هوا کمتر به بدن آسیب می‌رسانند.

صابریان ادامه داد: در روز‌های آلودگی هوا مصرف میوه و سبزی تازه و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می‌توانند به حفظ سلامت بدن کمک کنند.

رئیس اورژانس تهران تاکید کرد: بیماران قلبی و تنفسی از منزل خارج نشوند و این توصیه‌ها را شوخی نگیرند چرا که می‌تواند عوارض جدی و خطرناکی به دنبال داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اميرعلي شكارلو
۲۰:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
فردا طعتيل است
آخرین اخبار