بارش خفیف باران و برف در اردبیل/خروج سامانه بارشی از ظهر فردا

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش خفیف باران و برف در مناطقی از استان اردبیل تا صبح فردا پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با استقرار پرفشار سطح زمین در منطقه، طی امروز و فردا آسمان استان ابری و مه آلود بوده و به دلیل فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور، بارش خفیف باران و برف در مناطقی از استان (به ویژه در نوار شرقی و جنوب استان) تا صبح فردا پیش بینی می‌شود.

او افزود: طی امروز و فردا با شمالی شدن جریانات جوی، هوای سرد در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل استقرار خواهد یافت؛ بطوریکه طی دو روز آینده در جنوب استان در طول شب و ساعات اولیه صبح، کمینه دما ۳ تا ۶ درجه زیر صفر هم انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بنابراین امروز و فردا کاهش دید و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل به ویژه در گردنه‌های کوهستانی مهمترین مخاطره جوی خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: از حوالی ظهر فردا با خروج این سامانه بارشی از استان اردبیل، بتدریج از میزان ابرناکی کاسته شده و طی روز‌های آخر هفته شرایط جوی پایداری در اغلب مناطق استان حاکم خواهد شد.

او تصریح کرد: از روز پنجشنبه ضمن وزش باد جنوبی، دمای هوا نیز در طول روز (به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان) بتدریج افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار