اسلامی:

تحول در پروژه‌های زیر ساختی باید ایجاد شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افزایش بودجه در بخش‌های مختلف زیر ساختی امیدواریم تحول بزرگی در بخش‌های زیر ساختی ایجاد شود.

تحول در پروژه‌های زیر ساختی باید ایجاد شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه این نمایشگاه جزء نمایشگاه‌های غیر ضروری در اقتصادی کشور نیست، گفت: برخی از افراد معتقد هستند که نمایشگاه‌ها با وجود آنکه هزینه بسیاری برای آن صرف شود هیچ دستاوردی ندارند، اما باید اعلام کنیم که نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه حمل و نقل فرصتی است برای نوآوری و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های مختلف حوزه‌های حمل و نقلی است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نمایشگاه تلاش و جریان سازی‌های بسیار زیادی برای گفتگو، تماس و ملاقات بین حوزه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی صورت گرفته است.

اسلامی افزود: در طول سه روز برگزاری این نمایشگاه یک انرژی جدید و اراده قوی بین بخش‌های مختلف حمل و نقلی صورت گرفته است و باید عنوان کنیم که این نمایشگاه مانند نمایشگاه‌های دیگر نیست و ما سعی خواهیم کرد با برگزاری دوره‌های مختلف مشکلات بر سر راه این حوزه را شناخته و برطرف کنیم.

او اظهار کرد: در طول امسال علاوه بر نمایشگاه حمل و نقل یک نمایشگاه ریلی داشتیم که توسط شرکت راه آهن برگزار شده و ما شاهد رقابت بزرگی بین همه حوزه‌های حمل و نقل ریلی بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط سختی که تحریم‌ها برای ما به وجود آورده‌اند هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته است تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند و ما با توجه به پتانسیل داخلی خود توانسته‌ایم از حوزه‌های مختلف حمل و نقلی حمایت کنیم.

اسلامی گفت: اتفاقی که در این نمایشگاه رخ داده است آن بوده است که ما اقتصاد مقاومتی خود را به نمایش گذاشته‌ایم.

او افزود: برای اولین بار است که از سامانه‌ها و سیستم‌های تولید داخل استفاده شده و ما با فرصت دادن به این حوزه‌ها توانسته‌ایم قیمت تمام شده ساخت قطعات و یا نوآوری‌ها را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما با ظرفیت سازی که در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی ایجاد کرده‌ایم توانسته‌ایم سهم بزرگی در سایر بازار‌های کشور‌های مختلف به دست بیاوریم.

اسلامی افزود: در نمایشگاه امسال طبق گزارشاتی که به ما ارائه شده نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته‌ایم و استقبال شرکت کنندگان به ویژه شرکت‌های دانش بنیان بسیار بالا بوده است.

او بیان کرد: امیدواریم حرکت به سمت پویایی و شکوفایی در عرصه‌های مختلف حمل و نقلی بهتر شود و ما بتوانیم قدرت رقابت بین حوزه‌های مختلف را افرایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کشور ما از لحاظ اقتصادی در تراز برتر جهان قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف هم پیشرفت خوبی داشته باشیم و با کار و تلاش مضاعف کشور خودمان را در بین کشور‌های منطقه در جایگاه اول قرار دهیم.

اسلامی تاکید کرد: ما ساختار بودجه را در زیر ساخت‌های کشور تغییر داده‌ایم و امیدواریم با تحولی که در پروژه‌های زیر ساختی ایجاد شده است و با اتخاذ سیاست‌های درست چرخه توسعه سیاست‌های اقتصادی کشور را بهتر بچرخانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار