برگزاری آیین تجلیل از مجاهدت های شیخ زکزاکی در حرم مطهر رضوی

ویژه برنامه تجلیل از شیخ زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیین تجلیل از شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) با قرائت زیارت امین الله برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، خانواده شیخ زکزاکی، برخی از مسئولان استانی و آستان قدس رضوی، طلاب و دانشجویان برگزار شد، حجت الاسلام  عباسی رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی پیوسته به دنبال گسترش معارف دینی و برافراشتن پرچم حمایت از مظلوم بود، گفت: در سال‌های اخیر این مجاهد فداکار با وضعیت بیماری شدید در حبس و حصر دشمنان است و مدعیان حقوق بشر حرکتی نکرده و با وجود اینکه دادگاه حکم به بی‌گناهی شیخ زکزاکی داده است باز هم این بزرگ مرد را به زندان انداخته‌اند.

او با اشاره به اینکه کشور نیجریه پر جمعیت ‎ترین کشور آفریقاست، ادامه داد: طبق آمار‌های رسمی و غیر رسمی بین ۵٠ تا ۶٠ درصد از مردم کشور نیجریه را مسلمانان تشکیل داده‌اند.

رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی، گفت: نیجریه پیش از رسیدن به استقلال در سال ١٩۶٠، زمانی طولانی تحت استعمار انگلیس قرار داشت. در این دوران منابع طبیعی و زیرزمینی این کشور به انگلستان که در حال صنعتی شدن بود، منتقل شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی افزود: شیخ زکزاکی در سال ۱۳۳۲ در شمال نیجریه به دنیا آمد و علاوه بر تحصیلات خود، دروس دینی را در شمال نیجریه، در شهر کانو آموخت. وی در سفر به پاریس در سال ۱۳۵۷ با امام خمینی (ره) دیدار کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد.

فعالیت‌های شیخ زکزاکی

او تأسیس مؤسسه الشهدا با هدف رسیدگی به فرزندان شهدا و یتیمان، تأسیس مؤسسه خیریه الزهرا (س) با هدف ارائه خدمات اجتماعی و عمرانی و تأسیس مرکزی با هدف ارائه خدمات درمانی و آموزشی را از اقدامات شیخ زکزاکی برشمرد و ادامه داد: شیخ زکزاکی در مقوله فعالیت فرهنگیِ مسالمت آمیز، ابتدا با جذب ده‌ها نفر کار خود را آغاز کرد و این تعداد در دهه ۱۳۹۰ به میلیون‌ها نفر پیرو مکتب اهل بیت (ع) رسیده است.

رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی، گفت:سه فرزند شیخ زکزاکی، در حمله نیرو‌های نظامی نیجریه به راهپیمایی روز قدس ۱۳۹۳ شهید شدند و خودش نیز در حمله نیرو‌های ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله در شهر زاریا در اربعین ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی خطاب به جوانان افزود: مستکبران هیچ وقت به فکر ما نبوده و نیستند و فقط می‌خواهند بین مردم اختلاف بیاندازند، آن‌ها از وحدت مسلمانان هراس دارند و هر آینه خوی استعماری در قلب و رگشان می‎تپد.

او ادامه داد: اگر کسی دل به خنده و یاری دشمنان و غربی‎ها خوش کرده، سخت در اشتباه است و باید به توان ملی روی بیاورد.

رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی گفت: طبق فرموده قرآن اگر گروهی در راه حق برای دین خدا از ما یاری خواستند باید به آن‌ها کمک کنیم و این همان فلسفه حمایت ملت ایران از مظلومان جهان است.

دشمن از شنیده شدن صدای مظلوم هراس دارد

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی افزود: امروز امپراطوری ظلم و ستم با رسانه‌های عظیم خود سعی می‌کند تا صدای مظلومان و حامیان مظلومان را کسی نشنود، در حالی که با صبر و استقامت ملت شریف ایران و افرادی، چون شیخ زکزاکی قدرت آن‌ها رو به افول است.

او در پایان با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد همه اتفاقات منطقه و کشور‌های اسلامی را یک جنگ قبیله‌ای و اختلاف مذهبی نشان دهد، ادامه داد: اگر این اتفاقاتی که برای شیخ زکزاکی و خانواده او رخ داد برای یک صهیونیستی پیش می‌آمد مستکبران گوش جهانیان را برای عدالت ‎خواهی پر می‎کردند لذا ما هم نباید سکوت کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.