بازدید معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهورر از چند طرح در استان قزوین

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور با سفر به استان قزوین از طرح تصفیه خانه آب شرب استان در آبیک ، شهرک گلخانه ای نودهک و سد نهب در تاکستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید شیرکوند معاون هماهنگی نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان قزوین ابتدا از طرح تصفیه خانه آب شرب استان که به روش بی اُ تی (BOT) انجام می‌شود در روستای زیاران واقع در شهرستان آبیک بازدید کرد.

شیرکوند سپس به تاکستان رفت و  سد مخزنی نهب و محور ضیاء آباد - خرمدشت  دیدن کرد .

بازدید از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در تاکستان از دیگر برنامه های معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور بود .

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید گفت : بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در وسعتی بیش از هزار هکتار درنودهک تاکستان در حال احداث است که فاز اول آن به وسعت ۷۱ هکتار آماده واگذاری است.

خمسه افزود : این گلخانه براساس مصوبات سفر هیئت دولت به استان، دربرنامه جهادکشاورزی قرار گرفت که تاکنون فاز اول این شهرک در سطح ۷۱ هکتار تکمیل و به متقاضیان واگذارشده است.

او اضافه کرد : در مجموع ۵۱ قطعه از فاز نخست شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد توسعه کشت گلخانه‌ای و انتقال تولید صیفی جات به فضای بسته در زمینه  افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.

خمسه افزود :  تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌های زیر ساختی این مجتمع توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور هزینه شده است.

به گفته او ، هم اکنون در استان قزوین ۱۲۳واحد گلخانه‌ای در سطح ۶۳هکتار وجود دارد که از این میزان ۸۵ واحد آن فعال است.

خمسه افزود: سالانه بیش از ۹ هزار تن محصولات گلخانه در این واحد تولید می‌شود

او اضافه کرد : درحال حاضر عمده تولید واحد گلخانه‌ای مربوط به محصولاتی، چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سبزیجات و سیفی جات است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.