استاندار گیلان خبر داد؛

رشد ۱۷ درصدی حمل و نقل کالا‌های صادراتی

استاندار گیلان گفت: رشد ۱۷ درصدی حمل و نقل کالا‌های صادراتی امیدوارکننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان و جمعی از مدیران تشکل‌های صنفی حمل و نقل عمومی به مناسبت هفته حمل و نقل عمومی با قدردانی از آنان گفت: با توجه به همجواری این استان با کشور‌های حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا، اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش، دوچندان شده است.

او به میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت در سالیان گذشته در جهت نوسازی و بهسازی آن اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در برخی شاخص‌های سن ناوگان حمل و نقل از میانگین کشوری بالاتر و در برخی کمتر است که باید تلاش شود با نوسازی آن، گام موثری در ارتقاء این بخش برداریم.

استاندار گیلان به شرایط اقتصادی کشور پس از تشدید تحریم‌ها و نیز مشکلات تحقق منابع درآمدی دولت اشاره کرد و افزود: گیلان به عنوان یک استان گردشگرپذیر همواره نیازمند تقویت زیرساخت‌های خود در بخش‌های مختلف از جمله ناوگان حمل و نقل است که امیدواریم در این حوزه نگاه‌های ملی در تخصیص اعتبارات نیز معطوف استان سرسبز و مسافرپذیر گیلان شود.

زارع با بیان اینکه رشد ۱۷ درصدی بخش صادرات حمل و نقل بین‌المللی بسیار امیدوارکننده است، گفت: باتوجه به همجواری گیلان با کشور‌های حاشیه دریای خزر و تبادل تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا؛ اهمیت توجه به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی برای توسعه این بخش دوچندان است که امیدوارم شاهد افزایش روزافزون سهم حمل و نقل عمومی و بار در این زمینه باشیم.

او با اشاره به اینکه به طور قطع امکان نوسازی ناوگان عمومی فقط از طریق منابع دولتی وجود ندارد، اظهار داشت: نوسازی ناوگان به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود چرا که ضمن افزایش ضریب ایمنی، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و در حفظ محیط زیست موثر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به سند آمایش استان و برمبنای توسعه پایدار امیدواریم شاهد توسعه بیشتر ناوگان عمومی حمل ونقل باشیم، گفت: به واسطه همراهی بانک‌های عامل می‌توان از طریق حمایت‌های درون استانی نیز در این خصوص اقداماتی انجام داد.

زارع حمل ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کالا و انتقال ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار مسافر را نمایانگر تلاش‌های مستمر و موثر فعالان حوزه حمل و نقل کالا و مسافر عنوان کرد و افزود: توزیع ۳۳ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان فعال در بخش جابجایی کالا و مسافر در سطح استان از مهرماه سال گذشته تاکنون، در راستای اقدامات حمایتی دولت بوده که اهتمام ما براین است تا روز به روز میزان حمایت‌ها از این قشر تلاشگر بیشتر شود.

او تصریح کرد: گسترش ارائه خدمات در مسیر اجرای طرح ایمن‌سازی مسیر‌ها با نصب علائم و تابلو‌ها و نیز حضور موثر در طرح زمستانه در مناطق سردسیر و کوهستانی به منظور ایجاد آرامش مردم با اهتمام ویژه مورد تأکید جدی است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.