سیف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه ۸۰ درصدی دوره‌های مهارت افزایی نسبت به سال گذشته

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت گفت: دوره‌های مهارت افزایی نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد توسعه پیدا کرده است.

دوره‌های مهارت افزاییسیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط صنعت و پژوهش گفت: دانشگاه رسالت‌های جدیدی پیدا کرده است؛  از دانشگاه‌ها به دلیل مسائل علمی و فناوری و دستاورد‌هایی که داشته‌اند، انتظار می‌رود تا بتوانند به راه‌هایی برای حل مشکلات کشور و بهبود وضعیت صنعت و تولید دست یابند.

او افزود: جلسات متعددی برگزار کردیم تا مدیران علم و صنعت بتوانند روش‌های همکاری خود را با دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها بهبود داده و توسعه بخشند؛ به این ترتیب مشکلاتشان را رفع می‌شود.

سیف تصریح کرد: عمده همکاری ما در زمینه مهارت افزایی دانشجوها، پیگیری اشتغال فارغ‌التحصیلان، بحث هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها، توسعه و بهبود قرارداد‌ها و گسترش قرارداد‌های ارتباط با صنعت و انواع مختلف دیگر بوده که باید در خصوص آن‌ها فعالیت‌های جدی صورت بگیرد. خوشبختانه در تمام این زمینه‌ها اقداماتی انجام شده و آمار و ارقام بدست آمده نشان دهنده بهبود وضعیت است.


بیشتر بخوانید: سیاست وزارت علوم، ارتباط بیشتر با صنعت و علم است


افزایش کیفیت مهارت دانشجویان با برگزاری دوره‌های مهارت افزایی

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت ادامه داد: دوره‌های مهارت افزایی نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد توسعه پیدا کرده است. دانشگاه‌ها دوره‌های مهارت افزایی را برای دانشجو‌ها برگزار می‌کنند تا بتوانند کیفیت مهارتی و توانمندی اشتغال بهتری داشته باشند و در بازار کار بهتر بتوانند شغلی پیدا کنند و جوابگوی نیاز‌های شغلی باشند.

او درباره قراردادهایی با صنایع منعقد شده، بیان کرد: تعداد قراردادها در حوزه  ارتباط با صنعت  نسبت به پارسال  به میزان دو برابر افزایش یافته است. اکنون حدود ۸ هزار قرارداد در دانشگاه‌ها منعقد شده است؛ مبلغ این قرارداد‌ها حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده  که مبلغ قابل توجهی است. این مسیر رو به رشد بوده و  نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها به سمت فعالیت‌های هدفمند سوق پیدا کرده‌اند.

سیف ادامه داد: در حوزه رصد و پایش اشتغال، ۹۰ دانشگاه این ساختار‌ها را شکل داده‌اند و هرساله با فارغ‌التحصیلان تماس گرفته و وضعیت شغلی آن‌ها را بررسی می‌کنند که در صورت نیاز برای بهبود اشتغال برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان با توجه به آمار به دست آمده نسبت به سال گذشته حدود ۳ درصد رشد داشته است، علاوه بر بودجه‌های پژوهشی که برای این منظور در نظر گرفته شده دانشگاه‌ها می‌توانند درگیر کار‌های واقعی شوند؛ در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز کشور از توان علمی خودشان بهره ببرند و فعالیت‌هایشان را هدفمند کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار