باید تولید محصولات کشاورزی در کردستان افزایش یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت:افزایش تولید محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست و جهت تحقق آن باید به پژوهش و تحقیقات توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصرالهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در مراسم رونمایی از دستاورد‌های فناورانه بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ستون فقرات اقتصاد استان و موثر در ایجاد امنیت غذایی در جامعه است.

اوافزود: باتوجه به تولید حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان انتظار رسیدن به ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان دور از انتظار نیست و باید برای رسیدن به این امر باید به بخش پژوهش و تحقیقات توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: حضور نیرو‌های جوان و تحصیل‌کرده در جهادکشاورزی می‌تواند نوید‌بخش پیشرفت و توسعه در این سازمان باشد.

نصراللهی زاده اظهار داشت: امروز یک ضرورت بسیار مهم با به‌کارگیری اندیشه‌های تازه در خلق و افزایش ثروت برای استان وجود دارد که باید عملی شود.

اوتصریح کرد: قطعا جز با به‌کارگیری فعالیت‌های پژوهشی نمی‌توانیم در راه اقتصادی کردن کشاورزی در استان گام برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پایان اظهار کرد: برای سال آینده در بخش کشاورزی سد‌های گاران، سیازاخ، امیرآباد و رمشت اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.