اقتصاد دیجیتال قدرت دلار را تضعیف می‌کند/ لزوم شکل گیری بازار داخلی در جهان اسلام

کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: اقتصاد دیجیتال باعث می‌شود یک بازار داخلی در جهان اسلام شکل گیرد و وابستگی کشور‌ها و اتکای آن‌ها به دلار کاهش یابد.

اقتصاد دیجیتال قدرت دلار را تضعیف می‌کند/ لزوم شکل گیری بازار داخلی در جهان اسلامبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا غلامزاده کارشناس اقتصاد بین الملل درباره ورود کشور‌های اسلامی به حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب و کار‌های دیجیتالی اظهار کرد: درآمد زایی در حوزه دیجیتال به منابع اولیه چندانی نیاز ندارد و همچنین به منابع تمام شدنی انرژی از جمله نفت وابسته نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال فروش علم است و هیچ گاه تمام نمی‌شود گفت: عمده درآمد‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال مربوط به کشور‌های غربی و تا حدوی چین و هند است حال اگر جهان اسلام بخواهد بازار جدیدی برای خود راه اندازی کند با توجه به تجربه شکل گیری بازار حلال که به بازار گسترده‌ای تبدیل شده، این فضا می‌تواند به لحاظ محتوای دیجیتال، فضای جذابی را برای کسب وکار‌ها ایجاد کند.

غلامزاده در ادامه تاکید کرد: اقتصاد دیجیتال باعث می‌شود به سمتی برویم که یک بازار داخلی در جهان اسلام شکل گیرد و این امکان را فراهم می‌کند که وابستگی کشور‌ها واتکای آن‌ها به دلار را کاهش دهد واین چرخه داخلی قدرت دلار را تضعیف خواهد کرد.

نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد موافقت خود را با طرح روحانی در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ مبنی بر تاسیس «بازار مشترک کشور‌های اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارز‌ها اعلام کرد.
نخست وزیر مالزی که کشورش میزبان اجلاس سران کوالالامپور۲۰۱۹ بوده معتقد است می‌توانیم ارز‌های خود و یا ارزمشترکی را استفاده کنیم.

به گفته وی زمانیکه ما از دلار آمریکا استفاده می‌کنیم تحریم‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی ما لطمه وارد کند.

گفتنی است اجلاس چهار روزه سران کوالالامپور صبح پنجشنبه با حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشور‌های مالزی، ترکیه و قطر در پایتخت مالزی آغاز شد.

در این بین کشور‌های قطر، ایران و ترکیه و بسیاری از دیگر کشور‌های اسلامی از این اجلاس استقبال کرده اند.

روز گذشته حسن روحانی در سخنانی دراین اجلاس با بیان چالش‌های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشور‌های اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی، یک اصل بی‌جایگزین دانست.

رییس‌جمهوری کشورمان برای تحقق این اصل، سه طرح اجرایی مهم شامل تأسیس «صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشور‌های اسلامی» به منظور ورود قوی به زنجیره ارزش‌های جهانی؛ تاسیس «مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی» و «امنیت سایبری» برای پیش‌گامی در فناوری‌های میان‌رشته‌ای اطلاعاتی و ارتباطی و تاسیس «بازار مشترک کشور‌های اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارز‌ها را در اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، کسب و کار ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.