آیت‌الله علوی گرگانی؛

ولایت‌فقیه دارای ریشه است/حکومت به‌دست مبارک مقام معظم رهبری برای ما افتخار است

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: حکومت به دست مبارک مقام معظم رهبری است و بسیار متواضع هستند و برای ما افتخار است که رهبری و مدیریت کشور را بر عهده دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار اعضای بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد گفت: موضوع ولایت‌فقیه دارای ریشه اصلی است که از زمان ولایت ذات اقدس حق گرفته شده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه ولایت‌فقیه دارای ریشه است تصریح کرد: موضوع ولایت‌فقیه که امام راحل مطرح کردند باید مراقبت شود که کشور در دست شخصیت‌های علمی و دینی باشد.

آیت الله علوی گرگانی افزود: در اصل ولایت‌فقیه هیچ کسی منکر نیست و در محدودیت‌های ولایت اختلاف‌نظر وجود دارد، در زمان امام راحل نیز این موضوع وجود داشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت عنوان کرد: همان‌گونه که علما بر مردم ولایت دارند پدر نیز بر فرزند ولایت دارد، ولایت یعنی کسی که بر ما اولا دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی ولایت‌فقیه را موضوع مهم و با ارزشی برشمرد و تصریح کرد: ولایت فقیه رکنی از ارکان دین است و اگر ولایت نباشد دین بی‌خاصیت می‌شود و باید ولایت باشد تا جامعه را حفظ کند.

او افزود: امام راحل در نجف موضوع ولایت‌فقیه را تدریس می‌کردند و در درس ایشان شرکت و استفاده می‌کردم، برخی افراد این موضوع را به آیت‌الله خویی نسبت می‌دادند که با اصل حکومت دینی مخالف هستند که درست نیست.

آیت الله علوی گرگانی یادآورشد: حکومت به‌دست مبارک مقام معظم رهبری است و بسیار متواضع هستند و برای ما افتخار است که رهبری و مدیریت کشور را بر عهده دارند و فصل الخطاب هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار