سرلشکر موسوی:

شهدای ارامنه و دیگر ادیان توحیدی نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند

فرمانده کل ارتش گفت: خدا را شاکرم در خانه‌های پر از مهر و صفا شهدا و ایثارگران ارامنه حضور داشتم و عطر محبت را استشمام کردم.

شهدای ارامنه  نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشتندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش شامگاه یکشنبه ١ دی ماه در مراسم گرامیداشت شهدا و ایثارگران ارامنه که همزمان با آغاز سال نو میلادی در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: ایستادن من در ابن جایگاه به این معناست که کلاه از سر بر می‌داریم و به تمام شهدای ادیان توحیدی ادای احترام می‌کنم. شهدا و جانبازان ادیان توحیدی در دفاع مقدس نقش‌های برجسته‌ای را در دوران دفاع مقدس برعهده دارند. آن‌ها در دوران دفاع مقدس با فداکاری‌های خالصانه خود نقش برجسته‌ای را در این دوران پرشکوه ترسیم کردند که در همه جای این سرزمین به چشم می‌خورد.

او ادامه داد: این نقش آفرینی از نخستین شهید ارامنه که در پیرانشهر به شهادت رسید تا آخرین آن‌ها ادامه داشت. هر کدام از آن‌ها در اهتزاز پرچم سه رنگ و غرور آفرین ایران بر بام دنیا نقش برجسته‌ای دارند.

سرلشکر موسوی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه پدرانه و محبت آمیز و احترام آمیز نسبت به شهدا و جانبازان ارامنه و سایر ادیان توحیدی دارند، تصریح کرد: ایشان با این نگاه تکلیف همه ما را در قبال شما به خوبی روشن می‌کند. خداوند را شاکرم که در این ایام توفیق دارم که به منزل برخی از خانواده شهدای ارامنه رفته و با آن‌ها دیدار داشته باشم و در خانه‌های پر از مهر و صفا و همدلی آن‌ها حضور داشتم و عطر محبت را استشمام کردم.

او ادامه داد: سال گذشته علاوه بر دیدار با یک خانواده شهید موفق شدیم تا با خانواده یکی از جانبازان آزاده دفاع مقدس هم دیدار کنیم. او خاطرات بسیار زیبایی را نقل کرد که از یک جلسه‌ای دیدار با او این قابلیت وجود دارد که از هر کدام یک فیلم سینمایی مستقل ساخته شود.

فرمانده کل ارتش گفت: این خاطرات بسیار زیبا، الهام‌بخش، شوق انگیز و برانگیزنده‌ای بود که انسان را به سوی توحید و بارگاه الهی دعوت می‌کرد. هنگامی که من در خانه این عزیزان حضور پیدا می‌کنم، خانه‌های آن‌ها سرشار از خلوص و عطر یک دلی است. یعنی همان حالتی که در دوران دفاع مقدس از هم سنگری با این عزیزان احساس می‌کردم. همه این شهدا ارتشی بودند و ما در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس همواره با یکی از این عزیزان هم سنگر بودیم که رفتار‌های خوب و محترمانه‌ای داشتند و رفتارهایشان برای من قابل ستایش بود که هیچ گاه از ذهن من خارج نمی‌شود.

او افزود: اگرچه حجم شهدا، جانبازان و ایثارگران نسبت به جمعیت ادیان توحیدی در ایران نسبت قابل ملاحظه‌ای است. اما همه باید به خاطر داشته باشیم و از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم. البته حضور آن‌ها فقط در جبهه و خط مقدم نبود بلکه متخصصین و صنعت گران و افراد فنی بسیاری در دوران دفاع مقدس در جبهه و پشت جبهه در بخش پشتیبانی و تعمیرات ادوات را به بهترین شکل ممکن برای ما انجام می‌دادند.

امیر موسوی در پایان گفت: دشمنی دشمنان ما آنچنان که در این ۴۰ سال راه به جایی نبرده است، از این به بعد هم راه به جایی نخواهد برد و این وحدت و تلاش همگانی و انسجامی که در کشور ما وجود دارد، سرانجام دشمنان ما را سرکوب خواهد کرد و جمهوری اسلامی در نهایت پیروز این عرصه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رزمایش مشترک بیانگر دیپلماسی دفاعی ایران است/ امیدواریم دشمنان درس عبرت بگیرند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار