والیبال تا عمق قلب خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بنا داریم تا والیبال را به رشته اول ورزش ایران تبدیل کنیم.

والیبالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا داورزنی در مجمع انتخابات ریاست هیات والیبال استان کرمانشاه که امروز(اول دی) برگزارشد، والیبال را از رشته‌های مهم و اثرگذار در جامعه خواند و اظهارکرد: این رشته همواره مورد توجه مردم ایران قرار داشته و بارها ارتقاء غرور ملی را رقم زده است.

 داورزنی بیان کرد: در یکی دو دهه گذشته برخی اتفاقات همانند قهرمانی جوانان جهان، قهرمانی نوجوانان جهان و قرار گرفتن تیم ملی بزرگسالان ایران جزو هشت تیم برتر دنیا برای والیبال ایران رخ داده که در سایر رشته‌های گروهی چنین افتخاراتی را نداشته‌ایم.

رئیس فدراسیون والیبال بابیان اینکه این رشته تا عمق خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده، عنوان کرد: زمانی که میزبانی مسابقات بین المللی را داریم، یا تیم‌های ملی والیبال ما در خارج از کشور مسابقه می‌دهند، زن و مرد و پیر وجوان با حساسیت خاصی این رقابت‌ها را دنبال می‌کنند و این نشان می‌دهد که این رشته بین خانواده‌های ایرانی محبوبیت زیادی دارد.

او در ادامه به رشد و توجه به والیبال در دنیا اشاره کرد و گفت: امروزه می‌بینیم والیبال در حال تبدیل شدن به رشته اول در دنیا است و ما هم همین هدف را در کشورمان دنبال می‌کنیم تا والیبال به رشته اول کشور تبدیل شود.

داورزنی در ادامه به بازگشتش به فدراسیون والیبال پس از چند سال اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت این رشته و اینکه نیاز بود برای شتاب‌دهی به رشد والیبال کمک کنیم، معاونت وزارت ورزش را رها کردم و به فدراسیون والیبال بازگشتم.

او یادآورشد: امیدوارم با همراهی همه جامعه والیبال کشور بتوانیم رشد هرچه بیشتر این رشته را رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه با اشاره به افول والیبال کرمانشاه در سالهای گذشته، اظهار کرد: زمانی استعدادهای زیادی در والیبال کرمانشاه وجود داشت که برای استان بازی می‌کردند، اما بعدها که دیگر تیمی از این استان در لیگ‌های مختلف شرکت نکرد، این بازیکنان نیز به استان‌های دیگر رفتند و زمینه‌ افت والیبال کرمانشاه فراهم شد.

او با تاکید براینکه وضعیت نامناسب اقتصاد کرمانشاه نمی‌تواند تاثیر زیادی در افول والیبال این استان داشته باشد، عنوان کرد: درحال حاضر تیم‌هایی از شهرهای کوچکی مانند ورامین، گنبد، مریوان و آمل در لیگ برتر داریم که از نظر اقتصادی و محروم بودن شرایطی بدتر از کرمانشاه دارند، اما آنچه که باعث شده این شهرها در لیگ برتر تیم داشته باشند، همت جمعی مردم و مسئولان آنها است.

داورزنی بیان  کرد: در این شهرها همه به منفعت شهر خود فکر می‌کنند و پایگاه‌های مردمی والیبال را در شهرهایشان تشکیل داده‌اند و این کار باید در شهری مثل کرمانشاه هم انجام گیرد تا والیبال آن رشد کند.

رئیس فدراسیون والیبال یادآور شد: حدود 20 تا 30 سال قبل کرمانشاه یکی از قطب‌های اصلی والیبال ایران بود و بعدها دچار افول شد، اما این استان هنوز این پتانسیل را دارد که دوباره رشد کند و تیم لیگ برتری داشته باشد. ما نیز کمک‌های لازم را در این راه خواهیم کرد.

او افزود: باید این اراده در استان بوجود بیاید که برای رقم زدن آینده‌ای خوب برای والیبال، همه پای کار بیایند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار