فرماندار قصرشیرین گفت: ۴ هزار هکتار باغات شهرستان قصرشیرین و ۱۵۲ هزار هکتار منابع طبیعی که ۳۰ هزار هکتار آن قابل کشت است، ظرفیت بزرگی برای کشت گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال به وجود آورده است.

 اشتغال به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   مراد علی تاتار گفت:  شهرستان قصر شیرین  پتانسیل مادی و انسانی فراوانی دارد اما بیشتر آن را با مرزهای مشترک با کشور عراق می‌شناسند.

او با اشاره به وجود ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دیم در شهرستان قصرشیرین گفت: ۴ هزار هکتار باغات این شهرستان علاوه بر زمین‌های کشاورزی و ۱۵۲ هزار هکتار منابع طبیعی که ۳۰ هزار هکتار آن قابل کشت است، ظرفیت بزرگی برای ایجاد مجتمع‌ها و کشت گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال به وجود آورده است.

تاتار بیان داشت: وجود رودخانه‌های الوند، کنگیر، قوره تو و همچنین پایین دست قرار گرفتن سد شرفشاه، زاگرس، تنگ حمام سبب شده این شهرستان در امر آبزی پروری ظرفیت خوبی داشته باشد.

فرماندار قصرشیرین ادامه داد: وجود ۲ مرز خسروی و پرویز خان، منطقه اقتصادی، شرکت‌های تولیدی و ده‌ها طرح دیگر در این شهرستان در ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

تاتار با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می‌دهد، گفت: به دلیل آسیب‌های ناشی از جنگ و تخریب زیرساختهای کشاورزی روند پیشرفت در این شهرستان متوقف شده و اکثر جوانان ما بیکار هستند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.