منظری گفت: در بخش سیستم‌های داخلی و راداری باید فرودگاه‌ها از لحاظ کمی و کیفی اقدامات لازم را در جهت توسعه انجام دهند.

هواپیماییعلیرضا منظری معاون سابق عملیات هوانوردی و اموربین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناس بخش هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه زیرساخت‌های مربوط به بخش‌های ساختمانی در حوزه فرودگاه‌ها و هوایی قوی و محکم هستند، گفت: در حوزه زیرساخت‌های بخش فرودگاهی مشکل چندانی وجود ندارد اما در بخش سیستم‌های داخلی و راداری باید فرودگاه‌ها از لحاظ کمی و کیفی اقدامات لازم را در جهت توسعه آن انجام دهند.

او اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر به منظور استفاده از تولیدات و توانمندی‌های داخلی فرودگاه‌ها به این بخش توجه بسیار زیادی کرده و در حوزه راداری از تخصص نیروهای داخلی استفاده کرده است.

منظری با اشاره به اینکه در بخش حجمی سیستم‌های راداری باید از حوزه واردات استفاده کرد برخی از دستگاه‌های کمک ناوبری و وی‌دی‌آر در یکی دو سال اخیر از کشورهای خارجی وارد شده اما مطالعات در راستای ساخت آنها توسط نیروهای داخلی بسیار بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید: حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران جهت توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/ ایجاد انضباط در تمامی بخش‌ها جزء اولویت های شهر فرودگاهی امام


این کارشناس بخش هوایی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای دانش‌بنیان و تخصص مهندسان هوانوردی در یکی دو سال گذشته بیشتر شده است، گفت: نوسازی ناوگان‌های راداری فرودگاهی یکی از اولویت‌هایی است که شرکت فرودگاه‌ها در دستور کار خود قرار داده است که البته در حوزه ناوبری و راداری اقدامات زیادی را تاکنون انجام داده است.

او یادآور شد: توجه به حوزه زیر ساخت‌ها در بخش راداری و فرودگاهی بسیار مهم و با اهمیت است چرا که توجه به امنیت حوزه هوانوردی یکی از مهمترین اولویت‌ها در بخش حمل ‌و نقل هوایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار