ضرورت لزوم توانمند سازی جوامع محلی در اجرای طرح های آبخیزداری

معاون برنامه ریزی فرمانداری زنجان بر توانمند سازی جوامع محلی در راستای پیشبرد طرح‌های آبخیزداری و مکانیکی منابع طبیعی تاکید کرد.

ضرورت لزوم توانمند سازی جوامع محلی در اجرای طرح های آبخیزداریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مریم رشتچی معاون برنامه ریزی فرمانداری زنجان در نشست تحلیل دست اندرکاران پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان با تاکید به توانمند سازی جوامع محلی گفت: حوزه نشینان باید در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی خود را سهیم بدانند و با استقبال از این گونه طرح‌ها کارشناسان را در اجرای پروژه‌های آبخوان داری یاری کنند.

او به تاثیر طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در مهار سیل و کاهش خسارات ناشی از آن هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه در منابع طبیعی آسیب شناسی‌های لازم انجام شده است.

رشتچی در ادامه خاطر نشان کرد: در تمامی حوزه‌های کشاورزی و منابع، نیازمند مساعدت دستگاه‌های مربوطه هستیم.

جعفر بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هم با اشاره به تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح‌های این اداره کل گفت: سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان و امسال هم حدود ۲۳ میلیارد تومان از این محل به منابع طبیعی استان اختصاص یافته است.

او خاطر نشان کرد: مناطقی که با تنش آبی رو به رو هستند، سیل خیز بودن مناطق از جمله شاخص‌های تعیین محل برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

بیات با اشاره به اهمیت حضور تیم‌های تسهیل گری، آموزش، ترویج و بهره مندی از مشارکت‌های مردمی در مناطقی که عملیات مکانیکی صورت می‌گیرد را جزو لاینفک اقدامات این اداره کل دانست.

عاقلی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زنجان هم گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منابع طبیعی شهرستان در نظر گرفته شده که در مقایسه با اعتبارات سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

او  اضافه کرد: در حال حاضر نیز عملیات پخش سیلاب در حوزه آبخیز قره چریان زنجان با اعتبار ۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زنجان امسال ۵ دستگاه آبشخوار فلزی ۴ متری نیز در روستا‌های چهرآباد، سنگبین و اوزج نصب شده است.

در ادامه یعقوبی سرتسهیلگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که در سال‌های گذشته در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری بیشتر به مسائل فنی اهمیت داده می‌شد، به لزوم توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی در اجرای طرح‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام /ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.