باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وام چند هزار میلیارد تومانی با چک و سفته؛ ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج با ۴ ضامن کسر از حقوق!

سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج در حالی صورت می‌گیرد که معوقات بانکی دو نفر در سال گذشته، حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معوقات بانکی چند هزار میلیاردی وام گیرندگان کلان/یارانه به عنوان پشتوانه وام ازدواج مورد قبول نیست!به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود دولت ها با پرداخت وام ازدواج به برخی از زوجین بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کند، اما علی رغم تاکید‌های برخی مسئولان، شاهد سنگ اندازی برخی بانک‌های عامل هستیم. اگر چه افزایش وام ازدواج به رقم ۳۰ میلیون تومان به عنوان یکی از اقدامات مثبت بانک مرکزی تلقی می‌شود، اما بررسی‌های میدانی چند باره نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون برخی بانک‌های عامل نهایت سخت گیری در اعطای این وام را در دستور کار خود قرار داده اند.

وام‌هایی که قرار بود بعد از این افزایش با سهولت به دست متقاضیان جوان برسد تا بدین طریق بتوانند گره‌ای از مشکلات خود حل کنند حالا این روز‌ها به یکی از معضلات برخی جوانان تبدیل شده است.

برابر بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱‏/۱‏/۱۳۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. حتی برابر این بخشنامه  بانک مرکزی قرار بود بانک ها حساب یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در ارائه تسهیلات ازدواج بپذیرد که متاسفانه این امر در عملِ عمده بانک‌ها، محقق نشد.

وام چند هزار میلیارد تومانی با چک و سفته؛ ۶۰میلیون تومان وام ازدواج با ۴ ضامن!


بیشتر بخوانید: سقف وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان ماند


مشکل از قانون گذاری مجلس است

پیش‌تر عبد الناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص اظهار کرد: سال گذشته حدود یک میلیون تومان وام ازدواج داده ایم و در ۵ ماه نخست امسال ۳۸۰ هزار نفر این وام را دریافت کرده اند، همچنین ۱۲۰ هزار نفر مراحل اولیه را طی کرده اند و حدود ۸۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام هستند.

او با بیان اینکه در خصوص وام ازدواج بزرگ نمایی می‌شود، گفت: چند مورد سخت گیری در این خصوص پیش می‌آید که یکی از علل این امر به مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص بر می‌گردد چرا که در قانون "ضامن معتبر"عنوان شده و ممکن است برخی ضامن‌ها از دید برخی بانک‌های عامل، معتبر نباشند.

همتی ادامه داد: اگر در قانون به این موضوع اشاره نمی‌شد، بانک‌ها راحت‌تر می‌توانستد این وام‌ها را پرداخت کنند چرا که با وجود عنوان معتبر بانک‌ها باید بیشتر تحقیق کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از بین ۲۰ هزار شعبه بانکی چند مورد تخلف می‌کنند، گفت: مجددا از تمامی همکارانم در سیستم بانکی تقاضا دارم که در خصوص وام ازدواج سخت گیری نکنند. تقریبا ماهیانه به ۱۰۰ هزار نفر وام داده ایم و انتظار می‌رود برخی تخلفات این چنینی سبب نشود که تمام زحمات سیستم بانکی را زیر سئوال ببریم.

یارانه به عنوان پشتوانه وام ازدواج قبول نیست!

برای بررسی بیشتر این موضوع در قالب وام گیرنده راهی شعب برخی بانک‌های عامل شدیم. متصدی یکی از بانک‌های دولتی در گفت و گو  با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: وام ازدواج را تنها با دو ضامن اعطا می‌کنم چرا که رقم پرداختی ما حدود ۳۰ میلیون تومان بوده و رقم‌های این چنینی نیازمند دو ضامن معتبر است.

یکی دیگر از متصدیان بانک‌های دولتی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه را به عنوان پشتوانه‌ برای دریافت وام  ازدواج قبول می‌کنید؟ گفت: یارانه نمی‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای برای پرداخت تسهیلات ازدواج باشد چرا که یارانه شما حدود ۵۰ هزار تومان بوده درحالی که بازپرداخت اقساط حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

یکی دیگر از متصدیان شعب یکی از بانک‌های عامل ضمن رد دریافت یک ضامن برای پرداخت این وام ۳۰ میلیون تومانی گفت: دریافت این وام تنها با داشتن دو ضامن انجام می‌شود و در صورتی که ضامن شما در این شعبه حساب نداشته باشد، به عنوان ضامن قبول نمی‌شود و نمی‌توان بدین گونه وام را پرداخت کرد.

داشتن یک ضامن کاسب، از دیگر مشکلاتی است که به طور قطع جوانان در امسال با آن مواجه هستند؛ موضوعی که ما هم به عنوان یک متقاضی از بانک‌ها جویا شده، اما در نهایت با این پاسخ مواجه شدیم: کاسب جواز کسب داشته و برای خود محترم است، اما حقوق ثابتی از هیچ جای مشخصی دریافت نمی‌کند.

او ادامه داد: در قانون به داشتن یک ضامن معتبر اشاره شده بنابراین ما باید اعلام کنیم که آیا این ضامن معتبر است یا خیر؟ بنابر این با توجه به این موضوع، ما ضامن کاسب را قبول نخواهیم کرد و صرفا با داشتن یک ضامن کارمند رسمی وام را اعطا خواهیم کرد.

او ضمن انتقاد از معوقات برخی وام گیرنده‌ها بیان کرد: اکنون برخی پرونده‌های موجود شعبه ما حاکی از عدم بازپرداخت اقساط وام ازدواج برخی زوجین است به همین منظور در خصوص دریافت ضامن، باید دقت لازم داشته باشیم.

یکی از متقاضیان این وام هم در گفت و گو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از من و همسرم دو ضامن درخواست کرده بودند و یافتن دو ضامن معتبر بانک که عمدتا رسمی هم باید باشند، حدود ۵ ماه طول کشید سپس اقدام به دریافت وام کردیم.

تبعیض اعطای وام میلیاردی و میلیونی!

سخت گیری شعب برخی بانک‌های عامل در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته معوقات بانکی دو نفر به یکی از شعب بانک سرمایه حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ وام‌های کلانی که با وثایقی از جمله سفته اخذ شده بود.

وام چند هزار میلیارد تومانی با چک و سفته؛ ۶۰میلیون تومان وام ازدواج با ۴ ضامن!

مسلما انتظار مردم به ویژه جوانان سهولت در پرداخت این وام ۳۰ میلیون تومانی ست؛ وامی که می‌تواند بخشی از مشکلات آن‌ها را درابتدای زندگی حل کند.

باید به جوانان اعتماد کرد

طبق پیگیری خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مشخص شد این شورا معتقد است؛  علی رغم رغبت جامعه جوان به تشکیل خانواده، وجود برخی مشکلات اقتصادی را شاهد هستیم.

آن ها با بیان اینکه جوانان در آغاز زندگی برای تهیه برخی کالا‌ها و ملزومات خود نیازمند دریافت وام هستند، می گویند: این وظیفه تمامی ارگان هاست که در این زمینه آستین خود را بالا زده و ساده‌ترین روش‌ها برای تشکیل زندگی آن‌ها را فراهم کنند. انتظار می‌رود بانک‌های عامل طرح اعطای وام ازدواج را درست مطابق با آنچه که در قانون آمده، عمل کنند و از سخت گیری در این زمینه پرهیز کرده و با یک ضامن کارمند یا کاسب، به جوانان وام ازدواج را پرداخت کنند.

 عمده این سخت گیری مربوط به نگرانی بانک‌ها برای بازپرداخت این وام هاست درصورتی که اکثر صدمات زیادی که تاکنون از قبًل این معوقات به بانک‌ها وارد شده، مربوط به وام‌های کلان بوده است.

 معوقات زیاد برخی بانک‌ها درسال‌های اخیر سبب شده تا آن‌ها در خصوص تسهیلات اعطایی به مردم نهایت سخت گیری را اعمال کنند بنابراین انتظار می‌رود برای تسهیل در امر ازدواج، بانک‌ها با دست بازتری این وام‌های کوچک را به جوانان اعطا کنند.

در قانون به تعداد ضامن‌ها اشاره کرده ایم و برخی بانک‌ها با توجه به آیین نامه‌های بانک مرکزی یکسری سخت گیری‌هایی را اعمال می‌کنند و توصیه ما این است که همواره به جوانان اعتماد کنند.

بخشی از پول‌های مردم در قالب امانت در اختیار بانک هاست بنابراین از طرفی بانک هم باید به یک تضمین خاطری برسد که هر گاه سپرده گذاران مبالغ خود را خواستند، آن‌ها را پرداخت کند، اما انتظار می‌رود سهولت بیشتری در پرداخت این وام ۳۰ میلیون تومانی صورت گیرد.

انتظار می‌رود سخت گیری بانک‌ها در خصوص تایید ضامن‌های وام گیرندگان ازدواج هر چه سریعتر رفع شود و جوانان بتوانند راحت‌تر این مبلغ را دریافت کنند البته نباید این نکته را فراموش کرد که بعد از ثبت نام برای دریافت این وام و تایید ضامن ، وام گیرندگان ظرف کمتر از ۱۰ روز می‌توانند وام خود را دریافت کنند و این از جمله اقدامات مثبت بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور به شمار می‌رود.

در کلام آخر باید یادآور شد که این وام‌ها اگر چه نتوانسته در شرایط اقتصادی فعلی، زندگی جوانان را متحول کند، اما همین ارقام می‌تواند در بخش‌هایی که جوانان مشکل دارند تا اندازه‌ای کمک خرج باشد تا جوانان در اوایل زندگی خود با سختی مواجه نشوند بنابراین انتظار عمده مردم نیاوردن بهانه‌های واهی بانک‌های عامل در خصوص ضامن و اعطای این وام به راحت‌ترین شکل ممکن است.

گزارش از زهرا ابهری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حميدرضا شريفي
۰۳:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باعرض سلام قبل از عيد رفتم بانك سپه براي وام ازدواج گفتم چون خودم كارمند رسمي نظامي ام حتما يك ضامن كفايت ميكنه ولي از من ٣ ضامن خواستن !!! الانم كه بعد از عيد هستش بانك رو عوض كردم رفتم بانك پاسارگارد گفتن هم چك هم سفته به مبلغ ٢١٠ م و يك ضامن كه حقوقش بالاي ٦ تومن خالص دريافتيش باشه و خودتونم كسر از حقوق و سند ملك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
وضعیت ما جوانان بهتر که نمیشه هیچ ، روز به روز بدتر هم میشه .
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۲:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام من معاون شعبه هستم در نبود رییس به زوجین وام بدون ضامن میدم بلاعوض اصلا هم نمیخاد پس بدی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
من جایی کار میکنم ک 30 ملیون پول بیط هواپیماست ، این پولا از کوجا میاد چرا ما نداریم چرا واقعا برای ی وام کوچیک اینقد مارو اذیت میکنن بعد جون بیس ساله باید خدمات باشه تا بهش ماهی ی تومن حقوق بدن
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۱:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
خداکمک کنه این مملکت درست بشه سامان پیداکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
جوان بیکار نمیتواند ازدواج کند ، وام اشتغال به جوانان بدهید . .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
ما با حقوق ماهی ۱ونیم نمیشه اصن ازدواج کنیم اقساط وام ۱۱۰۰
نون خالیم نمیشه خورد با بقیه پول
Iran (Islamic Republic of)
Mohammed
۲۳:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان
من دوماه بود ثبت نام کردم برای وام و الان از بانک پیام دریافت کردم و دارم کارش میکنم میخواستم راهنمایی کنید دوستان من اگر الان دیگر پیگیر وام نشم میتونم سال دیگه 50 میلیون بگیرم؟ و واقعا راسته حرف این وام 50میلیونی؟؟؟ ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
هر جامعه ای با نیروی انسانی فعال ش زنده س اما عملکرد سیستم و دولت برای نابودی جوونا به کار می‌ره که دیگه امیدی به ازدواج و زندگی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
داودی
۲۲:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
باتوجه به اینکه کارشناسان و مسئولین شعبات و سرپرستیها با تبانی اینگونه سوئ استفاده و در حقیقت به بیت المال خیانت کرده اند باید بررسی و تحت تعقیب قرار بگیرند تا افراد گناه کار مشخص شوند
Iran (Islamic Republic of)
صادق بالیده
۲۱:۵۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
آخرش این وام ازدواج چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
30 سال سن دارم اگه بدونم راحت بهم وام میدن همین فردا میرم ازدواج میکنم . میدونم چه درد سرایی داره حتی فکرشم نمیکنم . شنیدم بزرگترین بدهکاران بدون ضامن وام گرفتن حتی پس هم نمیدن. من 5 میلیون میخوام سفته با سند خونه واس ضمانت جور میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام. اعطای وام ازدواج از نظر اقتصادی اقدامی درست است، زیرا زوج جوان تلاش بیشتری خواهندکرد و هر کس که برای بهبود زندگی خود تلاش می‌کند، دستی پنهان در بهبود اقتصاد جامعه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وام مسکن با وام ازدواج یکی شده.واقعا که.الا دو ساله وام مسکنم موعدش رسیده نمبتونم خونه بخرم پولیم که گذاشته بودم تو بانک پول طلاهای خانومم بود الان یک پنجم همون طلاهارو هم نمیدن حرفمو به کی بگه آخه.خدایا بکش منو راحتم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
ازدواج یک کالای لاکچری محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بابا ازدواج فقط مال ژن های خوب و آقا زاده ها و پارتی دار ها و لاکچری ها است
ما فقیر فقرا بدبخت بیچاره ها که نمیتونیم ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اصلا یکی ازدواج نکنه وام نگیره مگه چی میشه اخرش ک هی ب مرگ ختم میشیم بفکر این چیزها هم نباشیم به فکراین باشیم ک خوب برا خودمون زندگی کنیم ک حداقل بیماری روحی روانی نگیریم حرص دنیا وازدواج نکردن رونخریم مگه میخوام تودنیا چیکارکنیم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اره واقعا تواین شرایط ا دم خودش ازگوشنگی نمیره خیلی بهتره تا وام ازدواج بگیره بره زیروام قسط بعدشم بخاطرنبودکار بیماری روحی روانی بکیره ک خدا چیکارقسط ووامها بکنم و...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام
کلا کاری کردن که همه ملت در تمام ایام سال به بهانه های مختلف مشغول طی دور باطل باشند و متوجه نباشند همواره در همان نقطه شروع هستند . خدا ازتون نگذره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
100 بار اینها رو مطرح کردید پس چرا چیزی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
با سلام.
من خودم رئیس شعبه یکی از بانکها هستم . از زمانی که وام ازدواج 30 میلیون شده دارم وام ازدواج را با یک ضامن معتبر پرداخت می کنم.
این صحبتهای شما بی انصافی است که همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بانکت کجاس بیایم از شما وام بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
برای وام ۶۰ میلیونی ازدواج به رییس بانک کمیسیون نمی دهند ولی برای وام های میلیاردی کمیسیون رییس بانک محفوظ است .
Iran (Islamic Republic of)
darya
۱۸:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بانکت کجاس بیایم از شما وام بگیریم
Germany
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
من 5 میلیون وام میخوام سفته میدم سند خونه میزارم به لرزش 200 میلیون تومن از فامیلامون میگیرم سند . 5 میلیون تومان بهم وام بده بخاطر خدا . کم بهره باشه.ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۲:۴۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
احسن به شما که دستور بانک مرکزی را اجرا میکنی تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
خدا نکشت رییس شعبه
خو بگو شعبت کجاست ماهم بیایم شعبت وامو بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
کافیه بیای استان لرستان چند بانکو پرسجو کیند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی.
۲۲:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۸
ادرس بانک شماروبده من اونجا ثبت نام کنم وام ازدواج بگیرم
خودم مشغول کارهستم توشرکت کسر از حقوق هم برات میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اهای کسایی ک وام میگیریدتوجع داشته باشید تاچهارپنج سال بایدوامهاتونوپرداخت کنید واین مانع بچه دارشدنمون میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
لایک طلایی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
توجع؟ توجه!
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۶:۳۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
فقط باید بچه یکی از این ژن خواب باشی یا با از ما بهتران
Serbia
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
نمیتونید ثروت امثال من رو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
عزیزان توجه داشته باشید یک عده جزو خواصند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام . بعضی سایت ها اعلام کردن مصوبه سال بعد ۵۰ میلیون برای هر زوج توی بودجه سال بعد دیده شده . لطفا یه خبر معتبر بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بانک هاتحریم کنی مثل آب خوردن هست فقط باهم باشید برای مثل کوچکتر ین پول دربانک نزارین گه شده سکه بخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
عدالت کجایی دقیقا کجایی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۴:۵۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
چون اونایی که وام چند میلیاردی میگیرن ضامن معتبر دارن، پارتی از همه ضامنها معتبر تره
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۴:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
الان تو این گزارش کدوم مسئول جواب داده آخه این درد و بلاها رو خودمونم میدونیم
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۴:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وام با این همه مشکلات یه طرف این یک میلیون پانصد هزار از سی میلیون تومن کم میکنن دیگه کجای دلمون بزاریم.بعد سالی نهصد هزار هم بصورت نقدی باید مستقیم بدیم بانک بابت چی معلوم نیس.اونم بانک ملی
-
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام باید امیدوار بود انشاله به حول قوه الهی همه چی درست میشه
یا علی
Netherlands
محمد
۱۲:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر

واقعا من به عنوان یک جوان متاسفم
اسمشو گزاشتن وام ازدواج ولی سختگیری ها روز به روز بدتر و بدتر میشه
الان یکساله بنده ازدواج کردم
زمان خدمت موقعیتی شغلی برام پیشنهاد شد ولی به خاطر دوری از خانواده و ... قبول نکردم
بنده و همسرم تصمیم گرفتیم تا یه کار و باری جور کنیم وام ازدواج رو بگیریم و باهاش یه خودرویی بگیریم و فعل حال با تاکسی تلفنی زندگی و اموراتمون رو بگذرونیم... متاسفانه از بس شرایط رو سخت گرفتن که من کلا از حق خودم گذشتم و بخاطر جور نشدن ضامن همینجور موندم...

از یه طرف میگن ازدواج کن
از طرف دیگه از بس شرایط رو سخت میکنن که ادم پشیمون میشه

والا من و همسرم توقع زیادیم نداریم با همین ماشینی که اگه جور میشد و میگرفتیم زندگیمون رو کم کم شروع میکردیم
اما همچنان منتظریم
منتظررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
این عدالته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وقتی کاری نمیشه کرد لااقل نمک روی زخممون نپاش بذار بگذر بره
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۱:۴۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
متاسفانه کشور شده ملک خصوصی . بانک کشاورزی از سال گذشته پرونده تشکیل داده هر وقت مراجعه میکنم میگن جلو پرداخت وام گرفته شده و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اینقدرسخت گرفتن که وامم باطل شد خدا نگذره
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملي
۱۱:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
الفاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
کسانی که احتیاج به این وام ازدواج دارن نمیتونن بگیرن از کجا ضامن رسمی بیاریم اونم دوتا نه یکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
من کارمند قرادادی علوم پزشکی با 12 سال سابق کار هستم
3 سال پیش یکی از اشناها یک وام 2میلون تومانی می خواست و از خواست ضامنش بشم منم پذیرفتم
ولی بانک من رو بعنوان ضامن قبول نکرد چون کارمند قراردادی هستم
بد نیست بدونید
این وام 9 ماهه بود بعد از سر رسید باید 2500000 پس میداد یعنی در 25 دصد سود در 9 ماه
آن هم از روی کارکرد حساب
(بانک کشاوری شهرستان خوشاب)
حتی یهودی ها هم با مردم این کار را نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
حححح
۱۲:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
باز برو رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وقتی خودشون میلیاردی پول بانکهارو به بهانه وام میگیرن ، اونوقت برای جوان بدبختی که شغل نداره تا حقوق ثابت داشته باشه اونم مقصر دولته که شغل بهش نداده، باید برای اخذ یک وام جزئی اینجوری اذیت بشه، البته وام ازدواج باید بلاعوض باشه تا ملت تشویق به ازدواجو فرزند آوری بشن.
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۲۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
نمیدونم چراسیستم بانکی کشورکه زیرنظربانک مرکزی هستش هرشعبه اش یه قانون داره چرانمایندگان مجلس پیگیری نمیکنن چقدردیگه yjcمحترم گزارش تهیه کنه ولی مسولین امرزحمت خوندنشم به خودشون نمیدن این چه جوابیه بانک به مردم میده من صدبانک پرسیدم برای وام ازدواج دوضامن کسرحقوق دارمیخوان مگه گیرمیاداخه چرااین ملت وطن پرست وانقلابی رواذیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
پیشنهاد میکنم مستند برتر (قسمت بقاء) رو مشاهده کنید
به وضوح ثابت میکنه این بانک ها هستن که مدیریت میکنن
بعدش هم نماینده ای که کار خودش گیر بانکه چطور میتونه علیه بانکها اقدام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
آقا شصت ملیون خونه نمیشه اجاره کرد؟ کار هست بهای قسط بدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
دیگه به خدا کم اوردیم
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۹:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
الان که میخان وام ازدواج رو پنجاه میلیون کنند شما سریع بحث رو عوض میکنید و دارین در مورد مشکلات وام ۳۰ میلیونی حرف میزنید امثال شما باعث شدن جوان ها نتونن ازدواج کنم و برن به سمت......، در مورد وام ۵۰ میلیونی مطلبی بنویسید که نه ۳۰ میلیونی ک نمیشه باش دو تا لوازم درست حسابی خونه خرید
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۷:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
دوست عزیز شما فکر کن مبلغ وام شده دویست میلیون تومن وقتی نمیدن ،چه فایده داره #ژن خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
دولت برابری و برادیه دیگه.
البته ژن خوب رو هم نباید فراموش کرد.
و یه چیز دیگه هم که هست اینایی که وام میلیاردی بدون ضامن میگیرن چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
الی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام.روز بخیر بنده معمولا اینگونه مطالب راپیگیری میکنم.همه جا از عدم همکاری بانکها صحبت میشود.این مطلب دربعضی موارد موضوعیت دارد.که طبیعی میباشد.اما چندمطلب :اول، اینکه خبرنگاران محترم معمولا از کاه کوه میسازند دوم .اینکه ایا درادارات دیگر مر قانون رعایت میشود!!؟سوم.چرا خبرنگار محترم یک روز سراغ بانکها نمیرود واز اقساط معوق تسهیلات ازدواج پرداختی گزارش تهیه کند وبه زوج های جوان عزیز بفرمایند که این وجهی که معوق میباشد نه پول دولت میباشد ونه پول بانک بلکه پول مردم است.چهارم.اصلا قیاس بین میلیونی ومیلیاردی درست نیست چون میلیاردی در بانک دیگرو میلیونی در بانک دیگر انجام شده.،ودلیل نمیشود اگر یکی به تعهداتش عمل نکند دیگری هم اینگونه باشد.عزیزان خبرنگار بهتراست بجای خوشایند مردم و...واقعیت را بیان کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
این سیستیم باید این بانکو مدیریتش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام
باشگاه خبرنگاران جوان عاجزانه خواهش دارم که این موضوع من که حرف خیلی ها هست پیگیری کنید
چرا بانک ها سند ملک روستای به عنوان ضمانت قبول نمی‌کنند ؟
امروزه هر ملکی بخواهی درست کنی کم کم کم یکصد میلیون تومان خرجش میشه به غیر از زمین ولی بانک این سند برای ضمانت سی میلیون هم قبول نمی کنه خواهشمندم پیگیری کنید این مشکل من تنها نیست حرف خیلی ها هست .
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۱:۵۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اقا جان بانکها به کسی وام میدن که میانگینش بالاس یعنی پول لازم نداره یا نمیتونه از پول استفاده کنه یا اقازاده اس. نه تولید کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
مردم ایران با سختگیری های بی مورد(وام ازدواج) با سرعت نور دارید به سمت پیر شدن می برید.می دونید چکار می کنید...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
روسای شعبات بانک ها برای خودشان پادشاهی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۸:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وافعا کههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
خبرنگار محترم حرف دل ماروزدی
برای وام ازدواج 4تاضامن بردم 120میلیون سفته دادم پدر من رو دراوردن وگفتن حساب یارانه هم قبول نداریم
خدابهت سلامتی بابت این خبرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
نمونش خودم که برا وام ثبت نام کردم اما هنوز نیامده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بانکها همان ارباب های قدیم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۸:۳۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
شما را به شرفتان وقثی در جامعه برای تحصیل کرده ها کاری نیست چگونه میخواهید اینها زندگی تشکیل بدهند اول شناسنامه کاری و اشتغال بعد ازدواج تا از مشکلات بعدی جلوگیری بشود لطفا برنامه ریزی دقیق برای زندگی جوانان بعمل اورید با وام دادن بدون اشتغال بکار گرهی از مشکلات زندگی جوانان گشوده نمیشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
چرا برای میلیاردهاتومن وام آقایون باکمترین مشکل روبرو هستند
اما یه جوون برا ازدواجش وام ۳۰میلیون هفت خوان رستمو باید طی کنه...خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
یک سوم کل وام معوق داشتم زن سرپرست خانوار هم بودم اول رییس بانک برایم مزاحمت ایجاد کرد بعد هم کل وام را به اجرا گذاشت وعلیرغم اینکه فرم اجرا به دستم رسیده بود نامم را درج آگهی کردند از آن طرف هزاران میلیارد حق مردم را میبرند پس نمی دهند آب از آب تکان نمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وام میلیاردی باج میلیونی میده وام میلیونی چی براش داره اصلا" نمی صرفه ؟؟؟ واقعیت اینه وام دادن نه قانون نه به بانک فقط کافیه دم و دود کارمند بانک ببینی یا سفارشی باشی !!! راهش به زبان ساده اینه !!! والا اگر تمام قانون رو بیارن اگر کارمند نخواد خوب نمیده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
از این دست شاهکارا کم نیست تو مملکت.
بیمه بیکاری که نهایتا 50درصد آخرین دریافتی بیمه شده تامین اجتماعی است (بدون هیچ افزایشی در سالهای دریافت این حق قانونی)به بهانه های واهی و سلیقه ای پرداخت نمیشه یا دیر پرداخت میشه ،پرداختی که حتی در صورت تخلف بیمه شده به راحتی قابل بازگشت است اما تو همین سازمان تخلفات غیر قانونی چند هزار میلیاردی اتفاق میفته بدون هیچ جبرانی.
یا همین بانکها به راحتی به افراد بد سابقه در مورد چک به راحتی دسته چک جدید میدن اما برای افرادی که سالها دسته چک داشتن بدون حتی یه برگ برگشتی ، دسته چک جدید شرایط و اما و اگر داره

و دهها مورد دیگه
Germany
ابوالفضل قراگوزلو
۰۷:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
باسلام باید در ادامه مطالب شما بگم که بنده وام ازدواجم را از بانک ملی بعد از کلی دوندگی دریافت کردم وجالب بدونید که وقتی یک قسط معوق میشه هنوز نصف ماه دیگه نیامده مقدار روزشمار معوق یک قسط را ازحساب ضامن بنده کم میکنند مثلا ماه پیش مبلغ 210 هزار تومان از حساب ضامن بنده کم شده واین است عدالت سیستم بانکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۸
کی چهار ضامن داره
آخرین اخبار