در نشست اطلاع رسانی و خبری با موضوع بهداشت و درمان آخرین آمار آنفلوانزا و قرص‌های آلوده در مواد خوراکی در استان ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب اله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دومین نشست تبیینی، اطلاع رسانی و خبری در قالب شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان گفت: ورود به حوزه مواد غذایی با هدف آسیب رساندن به چرخه تولید و اقتصاد و ایجاد وحشت و ناامنی در جامعه از تاکتیک‌های جنگ اقتصادی و روانی دشمن است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده آلوده کردن مواد خوراکی به قرص‌های مشکوک خارج از روند تولید و بیرون از کارخانه انجام شده است که نهاد‌های مسئول و امنیتی با جدیت در حال کنترل و پیگیری موضوع هستند.

خجسته پور تصریح کرد: از فروشندگان مواد خوراکی و مردم خواست مایحتاج خود را از مراکز معتبر تهیه کنند ضمن اینکه تا برطرف شدن کامل این مشکل دقت بیشتری داشته باشند.

ریش شورای اطلاع رسانی استان وجود دو دانشگاه علوم پزشکی در کنار حوزه درمان تامین اجتماعی را ظرفیت مطلوبی برای ارتقا سلامت و شاخص‌های بهداشتی در استان عنوان کرد.

در این نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و مدیر درمان تامین اجتماعی استان به ارائه آخرین آمار آنفلوانزا و قرص‌های آلوده در مواد خوراکی پرداختند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از فوت سه شهروند، با بیماری زمینه‌ای، در اثر ابتلا به آنفلوانزا در آبان و آذر ۹۸ در مراکز درمانی تامین اجتماعی خبر داد.

سیدمجتبی اکرم با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ جمعیت افراد تحت پوشش این سازمان، دومین استان کشور است، گفت: ۷۱ درصد معادل حدود ۴۶۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم از کنترل و کاهش شیوع آنفلوانزا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در استان خبر داد و گفت: امسال از ۴۸۰ مورد مشکوک به بیماری هجده نفرمثبت گزارش شدند که از این تعداد چهار نفر فوت کردند.

 نوید دانایی در مورد کیک‌های آلوده به قرص نیز گفت: کمتر از ده مورد از این کیک‌ها گزارش شده است که خوشبختانه هیچ موردی منجر به آسیب یا مسمومیت نبوده است.

چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم گفت: در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۳۴۰ نفر مشکوک به آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کردند که شش نفر مثبت تشخیص داده و درمان شدند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.