عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییر آئین نامه عضویت در اتاق بازرگانی به منظور شفافیت فعالیت اقتصادی

پدیدار گفت: آئین نامه عضویت اعضای اتاق بازرگانی هرسال به منظور افزایش شفافیت فعالیت این فعالان اقتصادی، اصلاح می‌شود.

رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب آئین نامه جدید عضویت در اتاق بازرگانی اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید شفاف باشند و نباید ابهامی در سوابق آن‌ها وجود داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: تغییر این آئین نامه همانند سال‌های گذشته است و این تغییر فرد مشمول اعضای اتاق بازرگانی است و تنها انتظار، از آن‌ها این است که فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت شفاف انجام دهند.


بیشتر بخوانید: کارت بازرگانی یکبارمصرف داریم؟!/ برخی با عوامل گمرک تبانی می‌کنند/ شرکت‌هایی هستند که تعرفه قانونی واردات را پرداخت نمی‌کنند 


گفتنی است، آئین‌نامه جدید عضویت در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور که در مرداد امسال و با هدف رفع اشکالات آیین‌نامه قبلی، تصویب شده بود برای اجرا به اتاق‌های بازرگانی ابلاغ شد.

پدیدار در ادامه از کارت‌های بازرگانی گفت: استفاده از کارت‌های اجاره‌ای شایعه‌ای بیش نیست چرا که استفاده از کارت‌های بازرگانی توسط وزارت صمت؛ نهایی شده و اتاق بازرگانی تنها ارائه دهنده به فعالان اقتصادی است.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، هیچ کسی نمی‌تواند از کارت‌های اجاره‌ای سوءاستفاده کند.

پدیدار با اشاره به اینکه دارنده کارت بازرگانی بوسیله آن کارت مجوزی است که می‌تواند با آن تجارت خارجی کند و این مسأله کاملاً روشن است تصریح کرد: هر شخص حقیقی یا حقوقی برای دریافت کارت بازرگانی باید مدارکی را ارائه دهد که ساده‌ترین آن کدملی است که این مدارک توسط اتاق بازرگانی اخذ می‌شود، ولی صدور این کارت‌ها برعهده وزارت صنعت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار