بخشنامه نژادپرستانه رژیم صهیونیستی درباره آموزش زبان عبری

وزارت آموزش و پرورش ژزیم صهیونستی در بخشنامه‌ای نژادپرستانه از معلمان خواست به دانش‌آموزان آموزش دهند که زبان عبری تنها زبان رسمی در فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی نوشت: وزارت آموزش و پرورش اسرائیل به معلمان درس حقوق شهروندی در مقطع دبیرستان بخشنامه کرد که به دانش‌آموزان بیاموزند که زبان رسمی اسرائیل تنها زبان عبری است.

خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: روزنامه «هاآرتص» روز گذشته سند منسوب به وزارت آموزش و پرورش اسرائیل را فاش کرد که از معلمان مقطع دبیرستان می‌خواهد به دانش‌آموزان آموزش دهند که زبان عبری تنها زبان رسمی در اسرائیل است که برخی‌ها این بخشنامه را مقدمه‌ای برای لغو شناسایی حقوق فلسطینی‌های عرب داخل اسرائیل توصیف کردند.

این روزنامه روز گذشته نوشت: «وزارت آموزش و پرورش برای معلمانی که درس حقوق شهروندی در اسرائیل را تدریس می‌کنند تشریح کرد که آن‌ها باید از این پس به دانش‌آموزان یاد بدهند که تنها زبان رسمی در اسرائیل بر اساس قانون قومیت زبان عبری است».

هاآرتص افزود وزارت آموزش و پرورش در این بخشنامه توضیح نداد که قانون یاد شده به زبان عربی نیز «وضع ویژه» می‌بخشد و تصریح می‌کند «سازو کار استفاده از آن (زبان عربی) مطابق قانون است».

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: مسئول درس شهروندی «عینات اوحیون» که به راستگرایان اسرائیل وابسته است هفته گذشته سندی را در پایگاه اینترنتی رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد که این بخشنامه نیز در آن آمده است. این سند همچنین شامل تحلیلی درباره پاسخ‌های آزمون درس حقوق شهروندی مقطع دبیرستان در تابستان ۲۰۱۹ است.

در این سند نمونه‌هایی از پاسخ‌های درست پرسش‌های آزمون آمده است و علاوه براین نکاتی را که دانش‌آموزان برای دادن پاسخ درست با مشکل روبرو شده بودند، تشریح کرد.  در یکی از پرسش‌های آزمون از دانش‌آموزان خواسته شد درباره «وضع زبان عبری در اسرائیل بنویسند».

در این سند رسمی آمده است: «در این زمان پاسخ‌ها به پرسش مربوط به وضع زبان عبری قبل از تصویب قانون قومیت داده شد، اما از این پس بر اساس قانون قومیت باید به دانش‌آموزن یاد داد که زبان عبری تنها زبان رسمی در دولت اسرائیل است».

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در ژوئیه ۲۰۱۸ قانون بحث برانگیز قومیت را تصویب کرد که اسرائیل را میهن قومی برای صهیونیست‌ها می‌داند. این قانون تصریح می‌کند «حق تعیین سرنوشت ملی در دولت اسرائیل بطور انحصاری متعلق به ملت یهود است». در این قانون همچنین آمده است: «سطح زبان عربی نیز از زبان رسمی به زبان دارای وضع خاص تنزل می‌یابد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار