امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی و جمعیت هلال احمر استان یزد

سازمان نظام مهندسی و جمعیت هلال احمر استان یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد به همراه هیئت همراه در دفتر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای همکاری‌های بیشتر دو دستگاه به گفت و گو پرداختند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ضمن برشمردن پتانسیل‌های مجموعه تحت مدیریت خویش بر ضرورت ارائه آموزش‌های امداد و نجات به آحاد مردم تأکید کرد.

او افزود: جمعیت هلال احمر با تشکیل کانون‌های مختلف سعی در گسترش ارائه خدمات خود دارد و آمادگی دارد اقدام مشابه جهت مهندسین هم صورت دهد.

حرازی زاده ادامه داد: همچنین آمادگی داریم در دوره‌های آموزشی که برای شهروندان برگزار می‌شود زمانی را برای ارائه آموزش‌های مورد نظر سازمان اختصاص دهیم.

مدیر عامل هلال احمر استان یزد گفت: مهندسان باید در زمینه امداد و نجات ورود پیدا کرده و آموزش‌های لازم را ببینند، این آموزش‌ها برای مهندسانی که در کارگاه‌های ساختمانی حضور دارند بسیار موثر است که باید در این زمینه کلاس‌های آموزشی برگزار شود و هلال احمر این آمادگی برای برگزاری دوره‌ها را دارد که آموزش مهارت‌های امدادی به مهندسان گام مهمی در توسعه فرهنگ شایسته داوطلبان هلال احمر است.

سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های موجود سازمان نظام مهندسی ساختمان، برای همکاری همه جانبه با جمعیت هلال احمر اعلام آمادگی نمود.

او افزود: می‌توان با تشکیل تیم‌های تخصصی با عضویت مهندسان و ارائه آموزش‌های لازم به آنان در مواقع وقوع حوادث به یاری حادثه‌دیدگان شتافت.

سالاری ادامه داد: گروه‌های مهندسی می‌توانند علاوه بر همیاری در امداد و نجات، در بخش‌هایی همانند تعیین محل‌های اسکان موقت، ارزیابی میزان خسارات وارده به ساختمان‌ها در رشته‌های گوناگون و مشخص نمودن مکان‌های امن ساختمان‌هایی که آسیب جزئی دیده اند نیز فعالیت نمایند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های مشترک این دو سازمان در زمینه مقابله و پیشگیری از خطرات در مواقع ضروری و بلا‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله می‌باشد که با همکاری هر چه بیشتر می‌توانیم در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

در ادامه جلسه معاون داوطلبان، معاون اداری و پشتیبانی و کارشناس عمرانی هلال احمر و معاونین سازمان نظام مهندسی خود را در راستای همکاری‌های بیشتر دو دستگاه ارائه نمودند.

در پایان این دیدار تفاهم نامه مشترک به‌ منظور توسعه همکاری به امضای طرفین رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد عضو داوطلب هلال احمر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
خوب