پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش بنیان استان چهارمحال و بختیاری

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۴ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش بنیان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل پیرعلی، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های رشد و شرکت‌های فناور فعال در این استان را ۱۳۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۳ شرکت تاکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌اند و محصولات خود را در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسانده‌اند.

او ادامه داد: طی ۴ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش بنیان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده و ۱۲ هزارمترمربع فضای آزمایشگاهی، کارگاهی و دفاتر کاری بصورت استجاری در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شده است.

پیرعلی با بیان اینکه ۷ میلیارد تومان اعتبار در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد برکت به شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است، افزود: تاکنون ۴ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است؛ همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری از صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های استان اختصاص یافته است.

اشتغال‌زایی شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری برای ۷۰۰ نفر

او تاکید کرد: گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با گردش مالی سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال برای ۷۰۰ نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های کاربردی مستمر را از دیگر خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان استان برشمرد و گفت: این مشاوره‌ها در حوزه تجاری‌سازی، صنعتی‌سازی و آشنایی با قوانین و مقررات گمرک، تامین اجتماعی، حسابداری و قانون کار بوده است.

پیرعلی، در ادامه از موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در نمایشگاه ملی هفته پژوهش خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان در این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۹ آذر در تهران برپا شده بود که توانستند با انعقاد ۱۹ قرارداد محصولات تولیدی خود را به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به فروش برسانند.

او یادآوری کرد: این عملکرد شرکت‌های دانش بنیان استان چهارمحال و بختیاری در تعداد و ارزش قرارداد سبب شد تا پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه امسال جزو ۵ پارک برتر کشور معرفی شود.

پیرعلی گفت: محصولات دانش‌بنیان استان چهارمحال و بختیاری در زمینه تجهیزات گردشگری نظیر احداث زیپ‌لاین، قالیشویی تمام الکترونیک، طراحی و ساخت دستگاه تولید خوراک آبزیان، سامانه ردیاب، دستگاه هوشمند قرائت کنتور آب و هوش مصنوعی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار