عملکرد درخشان ملی پوشان قایقرانی با کمترین امکانات

قایقرانان کشورمان با امکانات و اردو‌های محدود در مسابقات آسیایی و جهانی امتیاز‌های خوبی کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها ورزشکاران تیم ملی کشورمان در رشته‌های مختلف در حال تمرین برای کسب سهمیه المپیک هستند. در این میان ملی پوشان قایقرانی نیز تلاش می‌کنند تا بتوانند مانند ادروار گذشته در این رقابت‌ها خوش بدرخشند.

ملی پوشان قایقرانی با امکانات کم بهترین نتایج را کسب می‌کنند

نازنین ملایی و بهمن نصیری ملی پوشان کشورمان در مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد توانستند مدال طلا کسب کنند.

امسال مسابقات بین المللی قایقرانی در ماده‌های مختلف برگزار شد و ملی پوشان کشورمان توانستند امتیاز‌های خوبی از این رقابت‌ها به دست آورند.

این افتخار آفرینی‌ها در حالی است که تجهیزات، امکانات و اردو‌های برون مرزی مناسبی در اختیار تیم ملی نیست، اما قایقرانان کشورمان نشان داده اند در شرایط سخت توانایی شکست حریفان را دارند.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: ملی پوشان روئینگ در دریاچه آزادی تمرین می‌کنند، اما به دلیل مسافت کم دریاچه آزادی، نیاز ملی پوشان رفع نمی‌شود. ورزشکاران ما در این ماده به پیست ۲ هزار متری نیاز دارند.

کمبود قایق یکی دیگر از مشکلات ملی پوشان است. البته سال ۹۶ فدراسیون با یک شرکت چینی برای تامین قایق، قراردادی منعقد کرد، اما به این دلیل که پول قایق‌ها به طور کامل پرداخت نشد، قایقی به دست فدراسیون نرسید. شنیده‌ها حاکی از آن است که تسویه حساب کامل با شرکت چینی انجام شده است و به زودی قایق‌ها به کشورمان ارسال می‌شوند.

مشکلات فقط در رشته روئینگ نیست. ملی پوشان رشته کانو هم تا حدود یک ماه پیش مربی نداشتند و اردو‌های منظمی برای این تیم برگزار نمی‌شد.

علی اجاقی ملی پوش کانوی ایران گفت: بعد از مسابقات آسیایی، انتخاب رئیس فدراسیون کمی با تاخیر انجام شد و مدتی مربی نداشتیم. این موضوع باعث شد نسبت به سال‌های قبل آمادگی کمتری داشته باشیم و از تمرینات عقب بمانیم. البته با آمدن مربی جدید وضعیت تیم خیلی بهتر شد و امید‌ها برای کسب موفقیت در مسابقات بالا رفت.

ملی پوشان قایقرانی با امکانات کم بهترین نتایج را کسب می‌کنند

سرما و آلودگی هوا به قایقرانان اجازه تمرین نمی‌دهد

سرما و آلودگی هوا شرایط را برای تمرین قایقرانان کشورمان در دریاچه آزادی سخت‌ کرده است. طبق اعلام فدراسیون قایقرانی قرار است ملی پوشان برای پیگیری تمرینات به جنوب کشور اعزام شوند. البته به گفته رئیس فدراسیون قایقرانی، پیست مناسبی در جنوب کشور برای تمرینات ملی پوشان وجود ندارد.

بسیاری از کشور‌های شرکت کننده در مسابقات المپیک با برگزاری اردو‌های برون مرزی آمادگی زیادی را برای مسابقات پیدا کرده اند. با وجود همه این کمبودها، استعداد قایقرانان کشورمان و کسب مدال‌های رنگارنگ توسط آن‌ها نشان می‌دهد که ملی پوشان ما حتی با امکانات کم توانایی قهرمانی در مسابقات المپیک را دارند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار