در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رونمایی از فیش حقوقی میلیونی فتاح/ اظهارنامه مالیاتی بنیاد مستضعفان در دسترس است

فتاح گفت: قطعه دوم آزادراه تهران_شمال در صورتی که با پیشنهاداتو ایده‌های جدید ما موافقت شود تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

فتاحپرویز فتاح رئیس بناید مستضعفان در گفت‌‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تهران -  شمال از مسیر تهران تا شهرستانک با حضور رئیس جمهور در بهمن‌ امسال افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح اولین قطعه از بزرگترین آزادراه کشورف  بسیاری از مسافران شمال با ترافیک‌های کرج مواجه نخواهند شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های احداثی این بنیاد به اتمام رسیده و در حال تمیزکاری و آراستگی قطعه اول آزاد راه تهران شمال هستیم، گفت: هم اکنون این قطعه قابل عبور و مرور بوده و بسیاری از کارمندان از این مسیر تردد می‌کنند اما برای افزایش ایمنی و امنیت این مسیر باید نیروی انتظامی اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس راهور نیز مستقر شود.

او افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده و اعلام آمادگی تیم همراه و شخص رئیس جمهور، این قطعه از آزاد راه تهران شمال با حضور آقای روحانی به بهره برداری خواهد رسید.

فتاح با بیان اینکه قطعه چهارم این آزادراه چند سال است که افتتاح شده، گفت: بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار آزاد راه تهران_شمال  بوده و  به همین منظور هزینه‌های عوارض را دریافت می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: طبق قانون از این آزادراه بهره‌برداری می‌کنیم و هزینه‌های نگهداری آن را هم پرداخت خواهیم کرد.



او با اشاره به اینکه طبق پیشنهادی که به ریاست جمهوری اعلام کرده‌ایم ایده جدیدی برای ساخت هرچه سریعتر قطعه دوم داده‌ایم به طوری که قطعه دوم مسیر رفت مسافران باشد و جاده چالوس مسیر برگشت باشد که خوشبختانه با از این ایده استقبال شده، اما هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.

فتاح افزود: در صورتی که این پیشنهاد ما مورد موافقت قرار گیرد تا بهار سال ۱۴۰۰ قطعه دوم آزادراه تهران_شمال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
رئیس بناید مستضعفان افزود: ۳۰ درصد از این مسیر ساخته شده و تا کنون برای قطعه اول ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که ۴۰ درصد از این سرمایه از طریق عوارض و ۶۰ درصد هم از طریق واگذاری املاک باز خواهد گشت.

او درباره آخرین وضعیت پلاسکو هم گفت: پلاسکو در نیمه دوم سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید و ساختمان فعلی پلاسکو با ساختمان قدیم بسیار متفاوت است.

استاندارد ایمنی پلاسکوی جدید تایید شده است

فتاح افزود: از نظر روابط ایمنی این ساختمان بسیار استاندارد است و دارای آسانسور، پله‌های فرار است که ایمنی کار و استاندارد آن بسیار متفاوت‌تر از ساختمان پلاسکوی قدیمی است و امیدواریم در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او درباره مالیات بنیاد مستضعفان هم گفت: تمام فعالیت ما شفاف است و طبق اظهارنامه مالیاتی ما برای سازمان مالیات سال ۹۷، ۶۷۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و مالیات سال ۹۶ مان هم به صورت کامل تسویه حساب شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: پرداخت مالیات دلبخواهی نیست و ما طبق قانون مالیات باید پرداخت کنیم و در صورتی که سازمان امور مالیاتی اعلام کند کدام از یک شرکت‌های ما مالیات پرداخت نکرده به صورت کامل آن را پرداخت خواهیم کرد، اما طبق  آمار تا کنون تمامی شرکت‌ها و ارگان‌هایی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن باید مالیات پرداخت بکنند.
 

فعالیت های مالی  بنیاد مستضعفان در اتاق شیشه ای

فتاح اظهار کرد: درآمد‌های ما بسیار شفاف است و مالیات‌های خود را به صورت کامل پرداخت کرده و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم اعلام کرده است که بنیاد مستضعفان مالیات‌های خود را پرداخت کرده است.

رئیس بناید مستضعفان درباره حقوق خود هم گفت: من چند سال پیش فیش حقوقی خود را به اصحاب رسانه نشان داده‌ام و با توجه به آنکه چند سال پیش فیش حقوقی من صادر شد در این جلسه هم فیش حقوقی خود را نشان داده‌ام و من حدود ۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
واقعا" واحد تحقیق و توسعه در صنعت دنیا دارد چه می کند اما ما هنوز به اهمیت واقعی ان پی نبرده ایم.
-
الف
۰۸:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
فتاح از مردان نیک زمان است کاش مسئولان هم مثل وی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اگرراست بگویددریافتی زیادی دارد مگر حضرت علی (ع)نفرمودند حقوق مسئولان بایدازمتوسط مردم پایین ترباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۸
شما هم باانصاف باش کجاش زیاده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
واقعا
آخرین اخبار