معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام عنوان کرد:

ثبت احوال پاسدار هویت و افتخار در هر کشوری است/دوم اسفندماه روز تجلی مردم سالاری دینی در کشور خواهد بود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت:سازمان ثبت احوال بعنوان مهم‌ترین نهاد مدنی دارای چهار شاکله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است

ثبت احوال پاسدار هویت و افتخار در هر کشوری است/دوم اسفندماه روز تجلی مردم سالاری دینی در کشور خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمد نوذری روز سه شنبه در همایش روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: مبنای توسعه هر کشوری در اختیار داشتن آمار است، سازمان ثبت احوال بعنوان مهم‌ترین نهاد مدنی دارای چهار شاکله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

او افزود: ثبت احوال یکی از شاخصه‌ها و فرآیند‌هایی است که با ایجاد آن جوامع انسانی و کشور‌های اروپایی به سمت توسعه یافتگی پیش رفته اند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه ثبت احوال دارای تحرک و پویایی است، گفت: بحث نامگذاری در جامعه نیز بسیار مهم است و ثبت احوال یکی از تأثیرگذارترین مراکز برای نامگذاری است.

نوذری تاکید کرد: ثبت احوال در همه جای دنیا هویت ملی هر کشوری را مشخص می‌کند و جایگاه مهمی در تصمیمات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: بر همین اساس سال ۱۲۹۷ در ایران بحث ثبت احوال بعنوان فرآیند تاریخی مهمی مطرح و اولین اسم بنام فاطمه ایرانی ثبت شد.

به گفته نوذری، نامگذاری این اسم بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی ما بود و نشان می‌دهد هر وقت در تاریخ و فرآیند‌های سیاسی هویت ملی و اسلامی کنار هم قرار گیرند، موفق خواهیم بود.

او ادامه داد: سال ۱۳۰۴ این موضوع تقویت شد و بعنوان اصل و فرآیند مهم در کشور همه ایرانی‌ها باید دارای شناسنامه باشند.

معاون استاندار ایلام به نفش این سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با تلاش استاندار، همدلی و وحدت بسیار خوبی بین هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در این استان ایجاده و ایلام جزو اولین استان‌هایی در کشور است که هیات‌های اجرایی آن بدون هیچگونه مشکل و اختلافی تشکیل شد.

نوذری با بیان اینکه بر اساس معیار و ارزیابی ستاد انتخابات کشور، مشارکت بالای ۷۰ درصد عالی و حداکثری است، اظهار داشت: بررسی ۱۰ دوره انتخابات در این استان نشان می‌دهد میانگین مشارکت مردم ایلام در انتخابات بالای ۷۵ درصد است.

او اضافه کرد: ستاد انتخابات ایلام و شخص استاندار تلاش دارند مشارکت سیاسی مردم را بالا ببرند و همچون دوره‌های گذشته دوم اسفندماه روز تجلی مردم سالاری دینی در کشور تحقق یابد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.