بیمارستان مرادیان از فهرست آثار ثبت ملی خارج شد

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : هرچند بیمارستان مرادیان از فهرست آثار ثبت ملی خارج شده، اما هنوز یک بنای ارزشمند تاریخی است و میراث فرهنگی مجوز تخریب و تغییر کاربری آن را نمی‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا برشاهی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به قدمت ۲۰۰ ساله بیمارستان مرادیان (مسیح) کرمانشاه، گفت : چندسال پیش مالک بیمارستان تاریخی مرادیان کرمانشاه به منظور تخریب و تغییرکاربری این بیمارستان، آن را از فهرست آثار ملی خارج کرد.

او بابیان اینکه از چندی پیش نیز زمزمه‌هایی مبنی براحتمال تخریب این بنا توسط مالک آن به گوش می‌رسد، گفت : قطعا مالک بنا برای تخریب و تغییرکاربری آن نیاز به استعلام از شهرداری دارد و شهرداری نیز باید از میراث فرهنگی استعلام بگیرد و پس از آن مجوز لازم را صادر کند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: هرچند بیمارستان مرادیان کرمانشاه توسط مالک از فهرست آثار ثبت ملی شده خارج شده، اما این بدان معنا نیست که دیگر اثری تاریخی محسوب نمی‌شود و ما از آن حفاظت نمی‌کنیم.

او با تاکید براینکه میراث فرهنگی اجازه تخریب این بنا را نمی‌دهد، افزود: درحال حاضر در استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی داریم که از این تعداد تنها دو هزار اثر ثبت ملی شده، اما باقی آثار نیز تحت حفاظت ما هستند و اجازه تجاوز به آن‌ها را نمی‌دهیم.

برشاهی گفت: موقعیت جغرافیایی خوب، فضای مناسب ساختمان، حیاط و زیرزمین زیبای این بیمارستان تاریخی پتانسیل‌های بالایی دارد که می‌توان از آن‌ها برای تبدیل کردن بیمارستان به یک مرکز گردشگری پرجاذبه استفاده کرد.

او گفت: اگر مالک این بیمارستان آن را دوباره ثبت ملی کند، می‌تواند آن را به یک فضای گردشگری، بوم گردی، هتل و... تبدیل کند و ما نیز حمایت‌های لازم را از او خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار