احداث دیواره ساحلی پلدختر با سرعت لاک پشتی/ معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

عملیات احداث دیوار ساحلی در حال اجرا است، اما با توجه به نزدیک شدن به بارش‌های شدید این میزان از پیشرفت نمی‌تواند از نفوذ سیلاب به شهر پلدختر جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، سیلاب‌ها جزء جدایی ناپذیر و طبیعی زندگی مردم در همه جوامع شهری و روستایی محسوب می‌شوند.

افـزایش خسـارت های جـانی و مـالی ناشی از سیلاب‌های مخرب طی سه دهه گذشته علیرغم پیشرفت علوم و تکنولوژی در زمینه تجهیزات الکترونیک و سیستم‌های سریع و هوشمند، این واقعیت را برای محققین آشکار نموده است که امکان کنترل قطعی خسارت های ناشی از سیلاب امری غیـرممکن و بعضـا غیـرقابل وصول است.

بطورکلی در مواجهه با پدیده سیل و کنترل و کاهش نسبی خسارات ناشی از آن، سه دیدگاه سـازهای، غیرسـاز‌های و ترکیبـی وجـود دارد.

در دیدگاه ساز‌ه های کنترل سیلاب، با ساماندهی رودخانه و احداث ساختمان‌های کنتـرل سـیلاب نظیـر: سـدهای مخزنـی، سـدهای تاخیری، ایجاد خاکریز‌های طولی ساحلی و دیوار‌های سیل بند، اصلاح مسـیر و مقطـع رودخانـه، حفـر سـیلاب روهـای کمکـی، احـداث ایستگاه‌های پمپاژ و اقداماتی موسوم به آبخیزداری حوزه آبریز، امکان مهار نسبی سیلاب‌های مخرب میسر می‌گردد.

بارش‌های بهاری در دوازدهم فروردین سال جاری باعث ایجاد سیل در برخی شهرستان‌های استان لرستان از جمله پلدختر، معمولان و خرم آباد شد که با تخریب دیواره ساحلی شهر پلدختر باعث ورود سیل به مناطق شهری و روستایی شد و علاوه بر مسدود شدن راه‌های ارتباطی تعداد زیادی از روستا‌های آن مناطق زیر آب رفته و موجب خسارت جانی و مالی زیادی از جمله از بین رفتن باغات، زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی، دام‌ها و ... شد.

روزی که کشکان خشمگین دیواری کوتاه‌تر از مردم برای عقده‌گشایی‌هایش پیدا نکرده بود و آنان را به تماشا و نظاره‌گری ویرانگری‌هایش واداشت.

اگر از شهرستان پلدختر به‌نام دیار سیل طی این چند دهه یاد کنیم گزافه نگفته‌ایم زیرا هر سال این پدیده طبیعی خسارات زیادی به تمامی بخش‌های منطقه وارد کرده است.

بهمن‌ماه ۸۴ و سیل ویرانگرش در پلدختر را هنوز فراموش نکرده بودیم که فروردین ماه امسال داغ آن یک بار دیگر بر دل مردم این شهرستان تازه شد و نشست.

بعد از آن سیل همگان به فکر افتادند که باید دیواره ساحلی این شهر هرچه سریعتر تکمیل شود و مسئولان نیز بر این مهم صحه می‌گذاشتند ولی...

۱۴ سال از آن سیل گذشت و کار به جایی رسید که این دیواره نه تنها تکمیل نشد بلکه در سیل فروردین ماه نیز نتوانست مقابل خروش کشکان بایستد و قامتش خم شد.

در سیل بهمن ماه سال ۸۴ بخشی از دیواره‌های ساحلی این شهر تخریب و به حال خود رها شدند و تکمیل نشدند. این‌که در این ۱۴ سال چرا و چگونه دیواره ساحلی پلدختر علیرغم تاکیدات بسیار بازسازی و تکمیل نشده جای سوال داشته و نیاز به واکاوی دارد.

حال با گذشت ۱۰ ماه از سیل اخیر و شروع فصل زمستان و امکان به خطر افتادن دوباره جان و مال مردم، باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر ساماندهی و احداث دیواره ساحلی پلدختر از متولیان امر شده است.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

نیاز ۱۶ میلیارد تومانی برای بازسازی

جهانگیر اکبری شهردار وقت پلدختر در آن سال‌ها با بیان این‌که بازسازی دیواره ساحلی در حوزه دفتر فنی استانداری لرستان بوده، گفته بود: عملیات بازسازی این دیواره‌ها به شهرداری پلدختر محول شده است. بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای بازسازی کل نقاط حادثه خیز نیاز است.

به گفته او سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد حوادث استان به بازسازی این دیواره‌ها اختصاص یافت که از این میزان فقط ۷۵ میلیون تومان آن تحقق یافته است.

شهردار پلدختر حجم دیواره‌های بازسازی نشده را ۱۸۰۰ متر عنوان و یادآور شده بود: امسال با نظر مساعد مدیریت بحران لرستان قرار بود اعتباری به بازسازی دیواره‌ها اختصاص یابد که تا امروز حتی یک ریال هم پرداخت نشده است.

نکته مهم صحبت‌های شهردار سابق این است که اگر بازسازی در حوزه دفتر فنی استانداری بوده پس چرا شهرداری قبول مسئولیت کرده و به دلیل آنچه که از آن به‌عنوان مشکلات مالی نام می‌برند پروژه را به دستگاه دیگری واگذار نکردند؟

عملا کاری از دست ما بر نمی‌آید

نورالدین درمنان فرماندار سابق پلدختر نیز بازسازی دیوارهای ساحلی را اولویت اصلی شهر اعلام کرده و گفته بود: با اعتبارات قطره چکانی ستاد حوادث عملا کاری از دست ما بر نمی‌آید.اولویتی که هیچ وقت آنچنان باید و شاید به آن پرداخته نشد.

او افزوده بود: از محل اعتبارات ستاد حوادث استان ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی دیواره‌های ساحلی پلدختر در سال‌جاری پیش بینی شده که تا این لحظه تخصیص پیدا نکرده است.

درمنان با بیان این‌که اعتبارات ستاد حوادث جوابگوی عملیات بازسازی دیواره‌ها نیست، اظهار کرده بود: پیشنهاد ما این است که اعتبارات از محل ستاد حوادث به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای تغییر پیدا کند تا بخش عمده ای از کار پیش برود.

او گفته بود: اگر در گذشته اعتباری در نظر گرفته می‌شد حجم هزینه‌های بازسازی اینقدر بالا نمی‌رفت، زیرا با گذشت ۱۰ سال ۳ میلیارد اعتبار مورد نیاز به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

این ۴۰۰ میلیونی که فرماندار از آن برای بازسازی یاد کرده بود همان مبلغی است که رضا آریایی، مدیرکل وقت ستاد حوادث غیر مترقبه برای پلدختر و دیواره ساحلی آن لحاظ کرده بود.

او در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر پلدختر بر استفاده بهینه از اعتبارات ستاد حوادث و اجرایی شدن آنها تاکید کرده بود.

آریایی از اختصاص چهار میلیارد ریال برای بازسازی فاز یک دیواره ساحلی پلدختر خبر داده بود و گفت: امیدواریم با پیگیری و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل دیواره‌های ساحلی که بر اثر سیل بهمن ۱۳۸۴ تخریب شده‌اند، شاهد تکمیل بازسازی آن در آینده نزدیک باشیم.

او اظهار کرده بود: با برگزاری مناقصه پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده که امیدواریم در روند بازسازی آن تسریع شود.

اظهارات آریایی در خصوص انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات این پروژه و دیواره‌ای که تاکنون به اتمام نرسیده است.

بهمن‌ماه ۹۷ دیواره‌ای که قرار بود بازسازی و تکمیل شود بخش دیگری از آن دوباره بر اثر شدت بارش‌ها دچار تخریب شد.

صمد چراغی‌پور شهردار وقت این شهر در آن زمان گفته بود: پارت ۳۵ سانتی‌متری از دیوار ساحلی پلدختر بر اثر طغیان رودخانه کشکان فرو ریخته‌ است، فندانسیون این قسمت در گذشته تخریب شده‌ بود سال گذشته چندین بار اعلام کردیم که قسمتی از دیوار ساحلی که سالم است فندانسیون آن از بین رفته اعتبار بدهید تا آن را درست کنیم ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود و اعتبار ندادند.

او با اشاره به اینکه با اعتباری که داشتیم یک مقداری از فندانسیون آن را به‌صورت قرضی ترمیم کردیم افزود: همان قسمتی که آن را درست کردیم ریزش داشته و قسمتی هم که فنداسیون ندارد هر لحظه امکان دارد تخریب شود، اعلام کردم که قسمتی که فندانسیون ندارد با ۱۰۰ میلیون تومان قابل مرمت است، ولی اگر تخریب شود خسارت چندین میلیاردی به بار می‌آورد که متاسفانه کسی توجه نکرد و همان اتفاقی که پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاد.

۱۳ سال گذشت و همچنان نبود اعتبار سد محکمی برای تکمیل بازسازی دیواره ساحلی بود

۹۸ فرا رسید ولی دیگر شاید دیر شده بود برای تزریق اعتبار، اعتباری که با آن می‌توانستند در سال‌های گذشته دیواره ساحلی را تکمیل و خسارت‌ها کمتر و کمتر می‌شد ولی...

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر در خصوص این دیواره گفت: کسانی که منازل آنها در حاشیه دیواره ساحلی رودخانه کشکان بوده مجوز ساخت گرفته‌اند اما به جهت بلاتکلیفی و تخریب دیواره ساحلی و ترس از سیل مجدد از آغاز عملیات ساخت، مردد هستند که برای آرامش آنها لازم است این دیواره هر چه سریعتر سامان گیرد.

در حالی که در فصل پاییز را پشت سر گذاشته ایم و آغاز بارش‌های زمستان قرار داریم اما تا تکمیل شدن و ساخت دیوار ساحلی در شهر پلدختر هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

دیواره پلدختر ۱۲۷۰ شمع دارد

وحید شیرکوه سرپرست کارگاه پروژه دیوارهای ساحلی پلدختر، چم مهر و بابازید نیز گفت: کل مسیر دیواره پلدختر ۲۴۰۰ متر با ۱۲۷۰ شمع بوده که در حدود ۴۸۰ مورد آن زده شده است.

او بیان کرد: ۵ دستگاه حفار داخل پلدختر آورده‌ایم، در قسمت‌های شرقی شهر چون خانه‌ها و مغازه‌ها نزدیک به دیواره بوده ما الان نه می‌توانیم دیوار بتنی را تخریب کنیم نه فضایی برای تخریب داریم.

شیرکوه اضافه کرد: دیواره بابازید یک کیلومتر است، بتن‌ریزی ۴۰۰ متر آن انجام شده و شمعک زده نخواهد شد.

او افزود: در چم مهر ۴۵۰ متر را شروع کرده‌ایم خاکبرداری آن را تا حدود پل موقت انجام می‌دهیم، با لایه‌های ۱۵ سانتی تراکم می‌گیریم.

 

دیواره ساحلی در چندین فاز تکمیل می شود

 

رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی و بازسازی مناطق سیل زده لرستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، گفت: برای تکمیل دیواره ساحلی پلدختر برنامه زمانبندی داشتیم که در چندین فاز این دیواره باید تکمیل شود که فاز اول شامل شناسایی نقاط حساس و جاهایی بود که  احتمال بروز خسارت وجود داشت و در اولویت قرار گرفته شد.

او بیان کرد: از یک هزار و ۶۰۰ شمع که در دستور کار قرار گرفته حدود ۸۰۰ شمع اجرا شده که این شمع‌ها با میانگین ۲۸ متر عمق کار می‌شوند.

خواجه‌ای با بیان اینکه این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان اداری و دولتی ملزم به تسهیل  روند اجرایی دیوار ساحلی هستند که در صورت اتفاق افتادن این مهم کار احداث دیواره ساحلی هر چه سریعتر به اتمام خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه طبق برنامه قرار بوده است که تا پایان سال جاری دیواره ساحلی پلدختر به اتمام برسد تصریح کرد: معارضین باعث ایجاد مشکلات و عدم پیشرفت کار  می‌شوند.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

رئیس ستاد هماهنگی و بازسازی مناطق سیل زده لرستان با اشاره به اینکه این معارضین افرادی هستند که در حریم این رودخانه زندگی می‌کردند گفت: زمین برای معارضین تامین کردیم که جابجا شده اند، اما یک تعداد از این افراد خواسته‌هایی دارند که تامین آن در حد توان ستاد نیست و نمی توانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم.

خواجه‌ای بیان کرد: مکاتبات زیادی با دستگاه‌های متولی انجام داده ایم و استانداری نیز در جریان است.


بیشتر بخوانید:


خواجه‌ای بیان کرد: شخص فرماندار پلدختر نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است، اما متاسفانه  در یکی دو روز گذشته نیز مردم از پیشرفت ساخت دیواره ساحلی پلدختر ممانعت کرده‌اند.

او اگر معارضین نبودن پیشرفت فیزیکی بسیاری وجود داشت افزود: همچنان سعی می‌کنیم مشکلات را حل کنیم، اما این وظیفه متولیان امر از جمله امور آب، فرمانداری و مجموعه استانداری هستند که مشکلات معارضین را حل کنند که ما بتوانیم کارمان را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

رئیس ستاد هماهنگی و بازسازی مناطق سیل زده لرستان گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای دیوار ساحلی پلدختر در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

دغدغه‌ای در بحث ورد سیلاب به شهر نداریم

صمد چراغی پور شهردار پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، گفت: دیواره ساحلی شهر پلدختر مهمترین زیرساخت داخل شهر بود است که بر اثر سیل آسیب دیده که با توجه به ضرورت بازسازی این دیوار شرکت سامان معین وابسته به بنیاد مسکن کشور به عنوان پیمانکار این پروژه تعیین شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۹۰۰ متر از این دیواره ساحلی پلدختر در قرارداد پیمانکار است؛ افزود: از ورودی شمال شرق تا پل شهدای دولت که ۱۶۰۰ متر است قرار است دیواره به صورت شمع کار شود و از پل شهدای دولت تا ۳۰۰ متر پایین‌تر دیوار بتنی بدون شمع زده شود.

چراغی پور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که ۳۰۰ متر پایین‌تر از پل شهدای دولت  عملیات اجرایی تمام بشود.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

چراغی پور با اشاره به اینکه دو هفته گذشته با استاندار درخصوص این مهم صحبت کرده ایم بیان کرد:قرار است دیواره ساحلی از منطقه سازمانی‌ها به بعد، مطالعات روی آن انجام شود که چه نوع دیواره ساحلی احداث شود.

او گفت: کمتر از یک ماه کار مطالعات آن انجام می گیرد و بعد از تخصیص اعتبار شروع به احداث می‌نماییم که با این کار کل شهر پل دختر در برابر سیلاب ایمن سازی می‌شود.

شهردار پلدختر گفت: پل هفت تیر که در سیلاب سال جاری تخریب شد نیز از تعهدات شرکت سامان معین است که قرار است در ۲۲ بهمن امسال افتتاح شود.

او افزود: در دی و بهمن ماه دغدغه سیلاب شدن را نداریم و تجربه نیز نشان داده است که رودخانه کشکان در بهمن و دی ماه سیلابی نمی‌شود و آب وارد شهر پلدختر نمی‌شود.

چراغی پور با اشاره به اینکه پیمانکار به سرعت در حال کار است، افزود: در اسفند و فروردین به علت بارش شدید باران و ذوب برف‌ها احتمال طغیان در رودخانه وجود دارد که پیمانکار امکانات و تمهیدات و تجهیزات لازم را دارد که اگر سیلاب شد بتوانیم مانع ورود آب به شهر بشویم.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

او گفت: بنده به عنوان شهردار با مجموعه اقدامات و آمادگی‌های لازم در بحث ورود سیلاب به شهر پلدختر دغدغه‌ای ندارم.

بخش زیادی از دیوار دارای یکسری از شمعک‌ها است

علی سیف فرماندار پلدختر در این باره، گفت: دیوار ساحلی این شهرستان در سمت شرق و غرب ۲۵۰۰ متر است.

او تصریح کرد: بخش زیادی از دیوار دارای یکسری از شمعک‌ها است که در بستر رودخانه بعضا تا عمق بیش از ۲۰ متر پایین می‌روند تا به یک دیواره قوی تبدیل شود و در صورت وقوع سیل بتواند شهر را حفاظت کند.

فرماندار پلدختر ادامه داد: به‌نظر می‌رسد تا قبل از بارندگی قسمت عمده بالای پل هفت تیر که محل اصلی ورود سیلاب رودخانه بود مهار شود.

سیف اظهار کرد: سمت پایین‌تر از پل شهدای دولت کارهای آن انجام شده و کار براساس زمانبندی پیش می‌رود.

فرماندار پلدختر یادآور شد: بین دو تا پل قسمتی از دیوار قدیم پل باقی مانده حتی اگر سیلابی اتفاق بیفتد قسمتی از این دیوار می‌تواند آن را مهار کند باز با این کار بحث لایروبی در حال انجام است که امیدواریم شرکت سامان محیط بتواند تا پایان سال آن را تحویل دهد.

طرح احداث دیواره ساحلی پلدختر معارض دارد

وحید شیرکوه پیمانکار دیواره ساحلی پلدختر گفت:احداث طرح دیواره ساحلی پلدختر به منظور جلوگیری از ورودسیلاب به شهر آغاز شده اما معارضان محلی و اجتماعی موجب کندی روند اجرای طرح شده‎اند و تا کنون ۵۰ درصد از کار انجام شده و چنانچه مشکلات مربوط به معارضان اجتماعی پیش روی این طرح برطرف شود قبل از پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

او افزود: خاکبرداری دیواره ساحلی بخش غربی شهر پلدختر انجام شده و از خرداد ماه تاکنون حدود ۴۰۰ متر دیواره با ۴۲۰ متر شمع در این بخش احداث شده است.

پیمانکار طرح دیواره ساحلی پلدختر وجود ریزش خاک را یکی از مشکلات سختی کار دیواره ساحلی در بخش غربی پلدختر دانست و افزود: مرحله اول و دوم تکمیل دیواره ساحلی در بخش غربی به سمت شمال قرار بود که تا پایان مهرماه جاری به پایان برسد که تا کنون محقق نشده است.

او، با بیان اینکه حدود ۳۰ روز است عملیات اجرایی احداث دیواره ساحلی در قسمت سازمانی های(منطقه ای از شهر پلدختر که سیل خسارت زیادی به آن وارد کرده است) پلدختر آغاز شده بیان کرد: اکنون یک تیم ۳۰ نفره در این بخش فعالیت می کنند.

احداث دیواره ساحلی پلدختر تا پایان سال جاری/معارضین باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کار هستند

شیرکوه افزود: حدود ۹ متر خاکبرداری دیواره ساحلی به اتمام رسیده و با رعایت اصول کامل مهندسی برای جلوگیری از آب شستگی عملیات دومین فندانسیون آن نیز آغاز شده است.

پیمانکار طرح دیواره ساحلی پلدختر افزود: عملیات احداث دیواره ساحلی بین ۲ پل شهدای دولت و هفتم تیر پلدختر شهریور ماه آغاز و تجهیزات لازم برای حفاری و انجام عملیات عمرانی مستقر شده است.

او اظهار داشت: از آنجا که احداث دیواره ساحلی پلدختر از طرح های ویژه مناطق سیلزده به شمار می رود، باید به صورت اساسی و اصولی احداث شود از مردم سیل زده این شهر انتظار می رود دست اندرکاران این امر را حمایت نمایند.

برخی نقاط پاشنه آشیل شهر هستند

صمد چراغی‌پور شهردار پلدختر نیز در این باره، اظهار کرد: دیوار ساحلی پلدختر یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌هایی است که بعد از سیل تعریف شد. این دیوار پروژه ملی است که پیمانکار نیز زیر نظر بنیاد مسکن انتخاب و چند ماهی است که کار شروع شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شهردار پلدختر خاطرنشان کرد: از حیث فنی و سازه‌ای دیوار فعلی یک دیواره متفاوت با دیواره قبلی است. دغدغه ما این است که برخی از نقاطی که پاشنه آشیل شهر است هنوز تکمیل و نهایی نشده است. در این راستا مکاتبات را با دستگاه‌های مربوطه و پیمانکار انجام داده‌ایم و خواهش ما این است کا سرعت عمل بیشتری پیدا کند.

چراغی عنوان کرد: انتظار می‌رود چون طول مسیر زیاد بوده و امکان کار کردن در چند جبهه فعلی وجود دارد پیمانکار جبهه‌های کاری خود را بیشتر کند.

او اظهار کرد: یک موضوع دیگر که باعث نگرانی مردم شده و باید دیده شود این است که خیابان‌های ساحلی که بناست در کنار دیواره ساحلی پیش‌بینی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد لحاظ شود و بلافاصله بعد از اجرای دیوار مشکل تملک و حریم نداشته باشیم و بتوانیم این معابر را اجرا کنیم.

شهردار پلدختر تصریح کرد: در ضلع غربی نیز زیرگذر رعایت شود تا ترافیک برقرار باشد و تا ترافیکی که در گذشته وجود داشته به خیابان مطهری منتقل نشود.

نباید بر اساس مشاهدات ظاهری کار را قضاوت کرد

خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان نیز با تأکید بر اینکه بازسازی دیواره ساحلی پلدختر بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است، اضافه کرد: طی چند روز گذشته برخی مشکلات اجتماعی موجب کندی کار بازسازی دیواره شده بود که خوشبختانه با کمک مسئولان استانی و شهرستانی مرتفع شدند.

وی بیان کرد: تلاش خواهد شد ساخت بخش‌های آسیب دیده از دیواره ساحلی پلدختر تا شروع فصل بارندگی به پایان برسد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی شده عملیات بازسازی دیواره از جمله شمع‌کوبی‌ها انجام می‌شود و نباید بر اساس مشاهدات ظاهری کار را قضاوت کرد که در همین راستا دیواره ساحلی طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: شمع‌کوبی در همان دیواره ساحلی داریم که به ارتفاع ۲۷ متر به عمق زمین فرو می‌رود؛ کلی کارهای فنی و مهندسی در حال انجام است که استحکام دیواره را بالا و بالاتر می‌برد.

این مسئول با بیان اینکه دیواره ساحلی پلدختر در تعهد بنیاد مسکن نبود، ادامه داد: بنیاد مسکن با این کار به شرکت آب منطقه‌ای کمک می‌کند تا بتواند دیوار سریع‌تر انجام شود.

دیواره ساحلی پلدختر و تکمیل نشدنش در این سالها قصه پرغصه‌ایست که سر دراز دارد و هر سال از نو نوشته می‌شود ولی امیدواریم این بار پایانی خوش داشته باشد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار