اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

ثبت نام ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن/ اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی عملیاتی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام حدود ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن خبر داد.

ثبت نام ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکنبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به ثبت نام متقاضیان در طرح ملی مسکن اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند البته مرحله نخست ثبت نام تمام شده است و همچنین کسانی که شرایط لازم را ندارند حذف می‌شوند.

او افزود: دو نوع اقدام در طرح ملی مسکن در نظر داریم که یا زمین در اختیار مردم قرار می‌دهیم و یا افراد را به شرکت‌های سازنده مسکن معرفی می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در طرح ملی مسکن یکی از شرایط پرداخت قسط ماهی ۲میلیون تومان است، این خبر را تأیید می‌کنید، تصریح کرد: خیراین اظهارات تحلیل است و خبر موثق نیست؛ میزان اقساط بستگی به این دارد که دارد پروژه در کدام شهر باشد، چه مقدار وام دریافت کنند و قرارداد شرایط واگذاری اقساطی که امضا می‌کنند، چه کم و کیفی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حرف‌هایی که مطرح می‌شود همه گمانه زنی است، باید پای قرارداد بروند تا ببینند چقدر پول می‌گیرند و دوره بازگشت آن چند ساله است، آن زمان اقساط تعیین می‌شود.

اسلامی در مورد سامانه ملی املاک و مسکن برای ساماندهی خانه‌های خالی تصریح کرد: در قانون مالیات‌های مستقیم تکلیفی برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شد که چنین سامانه‌ای را تهیه کند، وزارت راه و شهرسازی سال‌ها مکاتبه می‌کرد که هیچکدام از اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد این سامانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد.

او افزود: به همین دلیل سیستم نرم افزاری تهیه شد که تا پایان سال طراحی آن به پایان خواهد رسید؛ این سیستم به صورت دیتاماینینگ کار می‌کند و از دیتا‌های اطلاعاتی که در سازمان ثبت و شهرداری‌ها و انشعابات وجود دارد استفاده کرده، علاوه بر این سازمان مالیاتی لیستی در اختیار دارد که می‌تواند مراجعه کرده و اگر خانه‌ای خالی بود مالیات بر آن وضع کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مالیات عامل تحرک بخش است تا واحد‌های مسکونی اجاره داده شوند و یا برای فروش به بازار عرضه شوند. تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تهیه این سامانه است که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار