صدور ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار کارت ملی هوشمند در فارس

مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: با پایان صدور کارت ملی هوشمند، ۱۶ خدمت توسط این کارت ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: از ابتدای صدور کارت ملی تا کنون، سه میلیون و ۴۱۸ هزار نفر از مردم استان فارس کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

انصاری با بیان این که سال ۹۰ فقط ۱۱۸ هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شد، افزود: صدور کارت ملی هوشمند از مهمترین خدمات ثبت احوال است که در آینده از طریق این کارت ۱۶ خدمت مختلف ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: ظرفیت صدور کارت ملی از ۵۰۰ نفر در روز به ۱۲ هزار نفر رسیده است و تا کنون برای ۹۷ درصد از جمعیت شیراز و ۸۹ درصد جمعیت کل استان کارت ملی هوشمند صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس با بیان این که از ابتدای امسال تا کنون ۳۳ هزار و ۳۹۲ نفر به جمعیت استان افزوده شده است افزود: در این مدت ۲۵ هزار و ۶۷۷ ازدواج و ۷ هزار و ۶۰۹ طلاق ثبت شده است و ۱۶ هزار و ۵۰۸ نفر وفات کرده اند.

انصاری افزود: آمار همه خدمات این اداره کل شامل تولد، وفات، ازدواج و طلاق در استان به روز و در هر شهرستان قابل دسترسی است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ اداره ثبت احوال با ۶۱ نمایندگی به مردم استان فارس خدمات ارائه می‌دهند و ثبت احوال فارس، تنها استان کشور است که همه اداره‌های آن به فیبر نوری متصل شده اند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس هم گفت: آمار و ارقام ارائه شده سازمان ثبت احوال تاثیر مستقیم در تصمیم گیری‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد.

احمدی زاده افزود: اگر همه وظایف ثبت احوال صدرصد الکترونیکی و به روز شود، دیگر نیازی به سرشماری جمعیتی نیست.
در این مراسم از سند سجلی زنده یاد دکتر خدادوست پدر پیوند قرنیه جهان رو نمایی و از تلاش گران و کارکنان نمونه ثبت احوال استان فارس تجلیل شد.

نخستین شناسنامه ایرانی در سال ۱۲۹۷ به نام خانم فاطمه ایرانی صادر و سوم دی، همان سال به نام روز ملی ثبت احوال نامگذاری شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۸
مزخرفه من یک سال ودوماه هست کارهای کارت ملی خودموانجام دادم اماهنوزکارتم صادرنشده
آخرین اخبار