قائم‌مقام وزیر علوم مطرح کرد؛

اعلام آمادگی برای تاسیس پارک علم و فناوری ایران در لبنان

سالارآملی گفت: آمادگی خود برای تاسیس پارک علم و فناوری در لبنان به منظور تبدیل علم به ثروت را اعلام می‌کنیم.

تاسیس پارک علم و فناوری ایران  در لبنانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سالار آملی قائم‌مقام وزیر علوم در حاشیه چهارمین مجمع دانشگاه‌های ایران و جهان عرب به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد گفت: اینکه همکاری دانشگاهی میان ایران و سوریه می‌تواند در سه محور اساسی تبادل اعضای هیئت علمی برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت در ایران، تاسیس پژوهشکده تحقیقاتی مشترک به ویژه در رشته‌های کشاورزی، محیط زیست و فنی و تاسیس پارک علم و فناوری و مراکز رشد در کشور سوریه دنبال شود و با احداث این پارک‌ها علم دانشگاه‌ها به ثروت تبدیل خواهد شد.

محمد قباقیبی، رئیس دانشگاه دمشق نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد های ارائه شده گفت: باید تلاش کنیم سطح روابط علمی را به سطح روابط سیاسی برسانیم  چراکه خاک کشور ما با خون شهدای ایرانی عجین شده از این رو بر خود واجب می دانیم که در حوزه همکاری‌های علمی روابط بهتری داشته باشیم.

او آمادگی دانشگاه دمشق را برای تاسیس پژوهشکده نانو تکنولوژی نیز اعلام کرد.

مصطفی افیونی، رئیس دانشگاه حلب گفت: پیشنهادهای ارائه شده، پیشنهادهای واقعی و کاربردی است. ما بر اعزام استادان سوریه به جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم.

وی همچنین، آمادگی خود را برای تاسیس پارک علم و فناوری مشترک اعلام کرد و گفت: تقاضا داریم ما را راهنمایی کرده تا چگونگی ساخت فناوری در سوریه را فرا بگیریم.

آمادگی ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری در لبنان

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در دیدار با نمایندگان دانشگاه‌های لبنان گفت: یکی از چالش‌های اساسی کشورهای منطقه آن است که همه دانش‌آموزانی که  به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند و باید برای برآوردن نیازهای جامعه و علم و فناوری در خدمت جامعه باشند و فنون مختلف را یاد گرفته و وارد بازار کار شوند.

او خاطرنشان کرد: علم تنها سودمند نیست بلکه راه‌های تبدیل علم به فناوری و ثروت را نیز باید کشف کرده و به کار بگیریم.

سالار آملی گفت: تصمیم داریم که دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فنی و حرفه‌ای را برای دانش آموزان مدارس لبنان طراحیو اجرا و کنیم و از این مسیر، دانش‌آموزان را برای رفع نیازهای جامعه لبنان تربیت کنیم. از طرف دیگر، آمادگی خود را برای تاسیس پارک علم و فناوری در لبنان به منظور تبدیل علم به ثروت اعلام می کنیم.

راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری مشترک با برخی از کشورهای منطقه و کشورهای هدف

سالارآملی در دیدار با رئیس و شورای معاونان پارک‌علم و فناوری خراسان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم برای بین‌المللی کردن پارک‌های علم و فناوری، راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری مشترک با برخی از کشورهای منطقه و کشورهای هدف است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی به گونه‌ای است که این پارک را به یکی از مراکز هدف ما برای راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشورها تبدیل کرده است، پیشنهاد کرد: برای تمرکز فعالیت‌ها در بعد بین المللی، کشورهای هدف خود را مشخص کرده و برای برنامه‌ریزی کلان در این کشورها ظرفیت‌های خود را بسیج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار