اجرای طرح یارانه دستمزد به کارآفرینان فعال در حوزه سلامت

مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی در جلسه توجیهی صنوف مرتبط با معاونت غذا و دارو، از اجرای طرح یارانه دستمزد به کارآفرینان فعال در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد رشیدی مسئول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی گفت : طرح یارانه دستمزد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۸ استان کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا می‌شود و یکی از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است.

او با اشاره به اینکه با اجرای این طرح کمک شایانی به این بخش خواهد شد گفت : براساس این طرح که در حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال صورت گرفته وجهی به صورت ۳ ماه یکبار بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی ۲۰ تا ۳۵ سال توسط دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

محمد رشیدی گفت: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، به کارآفرینان شغل اولی در واحد‌های خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد به مدت یکسال تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

مسئول کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی ضمن اعلام اینکه سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است افزود: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی بخش سلامت و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در این حوزه از مهمترین اهداف این طرح است.

او با اشاره به اینکه دولت در پی ایجاد اشتغال است افزود: یکی دیگر از راهکار‌های دولت در راستای کاهش بیکاری و رونق اشتغال در استان‌ها اجرای طرح کارورزی است که در آن تمام دانش آموختگان دانشگاهی دارای حداقل مدرک کارشناسی که جویای کار و متقاضی کارورزی هستند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

او مشوق‌های بیمه‌ای را انگیزه‌ای برای کارفرمایان در جهت افزایش جذب کارورزان در این طرح اعلام کردو گفت: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن‌ها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

او از افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب وکار خبر داد و گفت: ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از جمله اهداف اجرای طرح کارورزی است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار