استاندار سیستان وبلوچستان :

پیوند بین صنعت و تولید با دانشگاه‌ها بیشتر شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پژوهش باید به تولید مطلوب منجر شود؛ پیوند بین بخش صنعت و تولید را با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی مورد تاکید قرار داد.

پیوند بین صنعت و تولید با دانشگاه‌ها بیشتر شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان  در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: دانشگاه‌های توانمند، کشور توسعه یافته را پدید می‌آورند و نباید بین جامعه و دانشگاه فاصله و طبقه‌بندی ایجاد شود.

او با تاکید بر تعامل و همکاری بیشتر بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی؛ افزود: سمت و سوی اقدامات پژوهشی باید هویت بخشی به جامعه باشد و تاثیر پژوهش نیز می‌بایست در تولید مطلوب و رونق بخشی به صنعت کشور دیده شود.

رییس کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ادامه داد: ایجاد خودباوری در جامعه باعث موفقیت بیشتر می‌شود و بخشی از مشکلات و موانع دستگاه‌ها نیز از طریق پژوهش می‌تواند رفع شود.

موهبتی تاکید کرد: لازم است یک بانک اطلاعاتی در بخش تولید و صنعت ایجاد شود تا پژوهشگران با مراجعه به آن بتوانند بر اساس نیازمندی دستگاه طرح تحقیقاتی تدوین کنند.

او در پایان‌گفت: هردانشگاهی که طرح پژوهشی آن منجر به تولید مناسب شود از محل اعتبارات کارگروه کمک می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و‌منابع استانداری هم در این نشست یا تشریح ماده ۵۶ قانون الحاق ۲ گفت: به موجب این قانون کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های موضوع ماده (۵۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب ۱۳۸۴/۸/۱۵ مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، یک درصد (۱%) از اعتبارات تخصیص‌یافته هزینه‌ای به استثنای فصول (۱) و (۶) و در مورد شرکت‌های دولتی از هزینه‌های غیرعملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کنند.

ثریا سیدزاده افزود: بر اساس آیین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه، کارگروه‌های این شورا از ۱۳ کارگروه به ۴ کاهش پیدا کرده و این کارگروه نیز به قوت خویش باقی است که نشان از آهنیت پژوهش دارد.

 در این جلسه ضمن اعلام گزارشات هفته پژوهش در پایان از پژوهشگران - تولیدکنندگان - فناوران - دانش آموزان پژوهنده - کارآفرینان و مخترعین برتر استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار