۸ هزار ورزشکار در جام ورزشی«خوشه‌چین»سیستان و بلوچستان شرکت کردند

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: جام ورزشی«خوشه چین»در روستاهای حاشیه شهرهای این استان امسال با حضور بیش‌از ۸ هزا ر ورزشکار برگزار شد.

۸ هزار ورزشکار در جام ورزشی«خوشه‌چین»سیستان و بلوچستان شرکت کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیرمحمد براهویی رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری رقابت‌های ورزشی روستاییان تحت عنوان جام«خوشه‌چین» این رقابت‌ها به همت هیات بازی‌های بومی و محلی و دهیاری‌ها در روستاهای سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت.

او ادامه داد: ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها در ۶ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، طناب‌کشی، هفت سنگ مهارتی، دوومیدانی و چوب‌کشی به مصاف حریفان خود رفتند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان ایجاد انگیزه برای رقابت‌های سازنده و موثر بین جوانان، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در بین روستاییان و کشف استعدادهای جدید بویژه در بین جوانان و زنان روستایی استان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌ها ذکر کرد.

او بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

براهویی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی در کشور است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار