موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛

انتشار آلبوم محسن چاوشی با اما و اگرهای بسیار / عصار به استیج بازگشت

مهمترین رویداد‌های موسیقی از تاریخ ۳۰ آذرماه تا اول دی را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

آلبومی جدید از رضا یزدانی

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ، یازدهمین آلبوم رسمی خود را به تهیه کنندگی علی اوجی با عنوان «دیوونه خونه مجازی» را در قالب ۱۲ قطعه  منتشر کرد.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

«دیوونه خونه» با ترانه مجید بابازاده، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم میلاد عدل، «شعرهاموتو بگو» با ترانه میثم معززی، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم رامین عبداللهی، «تنفس چقدر سخته» با ترانه حنیف معززی، ملودی رضا یزدانی و تنظیم میلاد عدل، «بی هوا» با ترانه میثم یوسفی، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم بهروز پایگان، «تهران بدون تو» با ترانه محمد مهدی علی نژاد، آهنگ فرامرز نصیری و تنظیم محمد خرمی نژاد، «کافه گرامافون» با ترانه مجید بابازاده و آهنگ و تنظیم ماهان نوری زاده، «کنونی» با ترانه پوریا نره ای، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم آرش زمانیان، «عشق آدم کش» با ترانه مهدی ایوبی و آهنگ و تنظیم آرش آرامش منش، «دعا» با ترانه، ملودی و تنظیم علی اکبر اکبریان، «قرمز» با ترانه میثم یوسفی، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم رامین عبداللهی، «من باید زنگ بزنم» با ترانه مهدی ایوبی، ملودی رضا یزدانی و تنظیم محمد خرمی نژاد و «تنهام نزار رفیق» با ترانه حسین سلیمانی، آهنگ رضا یزدانی و تنظیم بهروز پایگان قطعات مختلف این آلبوم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه یزدانی در بخشی از جلد آلبومش ضمن تقدیم دهمین اثر خود به پدر مرحومش نوشته است: «تقدیم به پدر عزیزم که هنوز رفتنش را باور نکرده ام ...»

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

علی اوجی تهیه‌کننده آلبوم «دیوونه خونه مجازی» چند روز پیش از انتشار این اثر موسیقایی با اشاره به ویژگی‌های آلبوم توضیح داده بود: «عنوان دیوونه‌خونه مجازی ترکیبی از فضای آلبوم و اسم یکی از قطعات است. همه ما این روز‌ها دغدغه فضای مجازی را داریم و ساعات زیادی را در این فضا می‌گذرانیم؛ بنابراین چنین اسمی را برای آلبوم انتخاب کردیم که مرتبط به اوضاع این روز‌های ما است و امیدواریم این قطعه مورد استقبال مخاطبان واقع شود. به هر حال رضا یزدانی پس از ۱۰ آلبوم به پختگی رسیده است. از سوی دیگر این هشتمین آلبومی است که من به عنوان تهیه‌کننده همراه رضا یزدانی هستم و ما در طول شانزده سال، هشت آلبوم منتشر کرده‌ایم. این اثر فضای اجتماعی و عاشقانه دارد و به مسائل روز هم می‌پردازد. در بخش موسیقی و تنظیم هم اعضای گروه رضا و هنرمندان بسیار خوبی کنار ما هستند و از این جهت هم به نظرم آلبوم یازدهم رضا یزدانی به پختگی رسیده است.»

«شهردل – ۱۳۷۹»، «پرنده بی‌پرنده – ۱۳۸۲»، «هیس – ۱۳۸۵»، «ساعت ۲۵ شب – ۱۳۸۹»، «ساعت فراموشی- ۱۳۹۰»، «خاطرات مبهم – ۱۳۹۱»، «ساعتا خوابن – ۱۳۹۲»، «سلول شخصی -۱۳۹۳»، «نوستالژی – ۱۳۹۴»، «دوئل در آینه – ۱۳۹۵» آلبوم‌هایی هستند که تاکنون از رضا یزدانی منتشر شده است.

جدیدترین اثر محسن چاوشی منتشر شد

آلبوم جدید محسن چاوشی با عنوان «بی نام» در اختیار طرفداران این خواننده قرار گرفت. حواشی فراوانی حتی در فروش این آلبوم رخ داد. وقتی مجوز آلبوم «بی نام» از سوی دفتر موسیقی صادر شد، همه انتظار انتشار آلبوم بعد از آن همه گیر و دارِ عقب افتادن در انتشار را داشتند، اما چاوشی این بار خودش زمان انتشار آلبوم را کمی عقب انداخت. و دلیل آن را تجدید نظر در تنظیم برخی قطعات اعلام کرد؛ سخت گیری در تنظیم اثری که خیلی هم در آن سازبندی مورد توجه قرار نگرفته است.

همین موضوع باعث شد بسیاری از طرفداران این خواننده پاپ که آلبوم را پیش خرید کرده بودند، بیش از قبل انتظار شنیدن اثر را بکشند.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

اما نکته غافلگیر کننده انتشار زودتر از موعد نسخه دیجیتالی آلبوم بود. در حالی که قرار بود سه شنبه آلبوم منتشر شود، اما این اتفاق دوشنبه شب افتاد. آلبوم زودتر از موعد از سایتی نامعتبر منتشر شد. این موضوع باعث شد تهیه کننده مجبور شود آلبوم را منتشر کند.

نسخه فیزیکی آلبوم «بی نام» سه شنبه منتشر شد، اما مدیر شرکت منتشر کننده نسخه فیزیکی آلبوم، گلایه‌هایی را نسبت به محسن چاوشی و طرفدارانش مطرح کرد.

صدرالدین حسین خانی مدیرعامل شرکت ایران گام در این خصوص گفت: «پخش این آلبوم را مجموعه ایران گام انجام داده است و ما هم از دیروز که این حواشی رخ داد، با گروه تهیه کنندگان اثر درگیر هستیم که چطور پیش از انتشار رسمی نسخه فیزیکی آلبوم، فروش نسخه اینترنتی آغاز شده است. ماجرای لو رفتن آلبوم متاسفانه صحت داشت و ضربه بدی به فروش اثر و صاحبان اثرخواهد زد. آلبوم فقط و فقط در اختیار صاحبان اثر بوده و هیچ راه دیگری برای لو رفتن آن وجود نداشته و ندارد. ما به عنوان مجموعه‌ای که قرار است انحصار توزیع و فروش نسخه فیزیکی را در اختیار داشته باشیم، هیچ وقت خودزنی نمی‌کنیم.»

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

عصار به روی صحنه بازگشت

علیرضا عصار خواننده با سابقه موسیقی پاپ که چندی پیش قطعه «دلتنگ» را منتشر کرد، قرار است با اجرای قطعه‌ای جدید و منتشر نشده، پس از دو سال دوری از اجرا‌های زنده، در روز‌های پایانی دی ماه ۹۸ با مخاطبانش در تالار بزرگ وزارت کشور دیدار کند.

این خواننده که تا کنون آثار برجسته‌ای را در حوزه موسیقی پاپ کشور منتشر کرده است، جدیدترین کنسرت خود با عنوان «پایان دلتنگی» را در روز‌های ۲۴ و ۲۵ دی ماه سال ۹۸ به همت موسسه «آوای هنر» در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد کرد.

عصار پیش از این قرار بود، کنسرتی را در روز‌های پایانی آذرماه روی صحنه ببرد که پیش از بلیت فروشی، به دلیل نامساعد بودن شرایط آن زمان، تصمیم به تغییر زمان برگزاری اجرا گرفت و در نهایت با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود از «پایان دلتنگی» خبر داد و تاریخ جدید اجراهایش در دی ماه را به مخاطبانش اعلام کرد.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

علیرضا عصار در این کنسرت با همراهی ارکستری به رهبری پویا نیک پور روی صحنه خواهد رفت و قطعات آلبوم «جزعشق نمی‌خواهم» و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه قطعات جدید اجرا می‌کند.

وی همچنین در جدیدترین اجرای خود قرار است، قطعه‌ای جدید و منتشر نشده را برای نخستین بار در این کنسرت به اجرا دربیاورد.

این خواننده پس از شش سال توقف در فعالیت‌هایش، آذرماه سال ۱۳۹۶ آلبومی را تحت عنوان «جز عشق نمی‌خواهم» منتشر کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد و در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما عنوان بهترین آلبوم از نگاه کارشناسان موسیقی را از آن خود کرد و آخرین اجرایش را دی ماه همان سال روی صحنه برد؛ قرار است با برگزاری کنسرت تهران، به دوری دوساله از هوادارانش پایان دهد.

گفتنی است، بلیت فروشی کنسرت علیرضا عصار برای روز‌های ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۹۸ آغاز شده و تا کنون مورد استقبال مخاطبان این هنرمند قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

ارکستر ملی رهبر ثابت نخواهد داشت

نزدیک به ۱۰ ماه است که ارکستر ملی ایران رهبر ثابت ندارد. آخرین رهبر ثابت ارکستر ملی فریدون شهبازیان بود که به دلیل بازنشستگی، نتوانست همکاری خود را با بنیاد رودکی ادامه دهد.

اجرا‌های اخیر ارکستر ملی با رهبر مهمان دنبال می‌شود. مثلا در جدیدترین اجرای ارکستر ملی با عنوان «شبِ موسیقی ارمنی» رازمیک اوحانیان رهبر مهمان بود. بسیاری از اهالی هنر و رسانه منتظر معرفی رهبر ثابت از سوی بنیاد رودکی برای ارکستر ملی بودند، اما ظاهرا بنیاد چنین تصمیمی را حداقل تا پایان سال ۹۸ ندارد.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

امید صدیق مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی در این خصوص به خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست عمومی بنیاد رودکی این است که ارکستر ملی ایران در اجرا‌های آتی با رهبر میهمان فعالیت خود را ادامه بدهد؛ ما در سه ماه پیش رو با ارکستر ملی ایران شب موسیقی ایرانی - آذری به رهبری رهبر ارکستر ملی آذربایجان، اجرا در جشنواره موسیقی فجر و اجرای هفت سین موسیقی ایران را داریم. به این ترتیب ارکستر ملی به استقبال نوروز ۹۹ می‌رود و تنوع رهبر میهمان به افزایش کیفی ارکستر کمک می‌کند.

وی افزود: مروری بر فعالیت این ارکستر در ۹ ماهه ابتدایی سال هم نشانه‌ای بر این موضوع است. اجرای رویداد‌هایی مانند شب موسیقی ارمنی، شب خاطره‌ها (اجرای ارکستر برای بچه‌های ایران)، اجرای مناسبتی سمفونی آب تشنه، اجرا با تکنوازی کیوان ساکت و... به همت رهبران میهمان ممکن شد. طیف بیشتری از مخاطبان توانسته اند از رویداد‌های ارکستر ملی استفاده کنند و این در واقع حرکت در مسیر حقیقی و پیشرفت به سوی رسالت بنیاد رودکی برای توسعه موسیقی فاخر و ارتقای ذائقه موسیقایی است.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

صدیق در پایان اضافه کرد: در تلاش هستیم جدول منظمی در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد تا مخاطبان ارکسترهای ملی و سمفونیک در روند اجرای ارکستر های بنیاد رودکی قرار بگیرند.

پایان کار هیأت انتخاب سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

کار هیأت انتخاب گروه‌ها و آثار سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پایان یافت و هیأت انتخاب، پس از بازبینی آثار ارسالی گروه‌های شرکت کننده، گروه‌های منتخب را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد.

هیأت انتخاب جشنواره با بازبینی آثار، به گروه‌ها امتیاز داده است که با توجه به ظرفیت زمانی و اجرایی جشنواره و تعداد سالن ها، گروه‌هایی که امتیاز‌های بالاتری به دست آورده اند، به جشنواره راه یابند.

در سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بیش از ۲۴۰ گروه از طریق فراخوان در جشنواره ثبت نام کردند و بیش از ۷۰ گروه برای بخش مدعو پیشنهاد شد که گروه‌هایی از بین این ۲ بخش به جشنواره راه می‌یابند.

براساس آیین نامه، بررسی و تائید درخواست‌های هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور که بر مبنای فراخوان‌های جشنواره به دبیرخانه ارسال شده و هچنین بررسی و تایید گروه‌های مدعو جشنواره به عهده این هیات انتخاب است.

آمار کنسرت‌ تک آهنگ‌های پاییز منتشر شد

 آمار مجوز‌های صادر شده دفتر موسیقی در سه ماهه سوم سال ۹۸ برای اجرای صحنه ای، آلبوم موسیقی، تک آهنگ، نماهنگ، کتاب گویا، اجرای گروه‌های خارجی در ایران و تعداد شعر‌ها و ترانه‌های ارسال شده به دفتر موسیقی، اعلام شد.

آلبوم چاوشی منتشر شد / عصار کنسرت برگزار می‌کند

در توضیح این گزارش آماری آمده است:

«با توجه به اینکه مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی در استان‌ها را ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کنند و در تهران نیز مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی در سالن‌های کمتر از ۵۰۰ نفر ظرفیت را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صادر می‌کند، آمار اجرا‌های صحنه‌ای در استان‌ها و سالن‌های کمتر از ۵۰۰ نفر ظرفیت تهران در این آمار لحاظ نشده و فقط مجوز‌های اجرا‌های صحنه‌ای که دفتر موسیقی صادر کرده در آمار آمده است.

در سه ماهه پاییز امسال ۱۶۵ عنوان اجرای صحنه‌ای با ۳۲۸ اجرا، ۹۸ آلبوم موسیقی، یک هزار و ۴۸ تک آهنگ، ۳۷ نماهنگ، ۱۳ کتاب گویا و ۱۰ اجرای گروه‌های خارجی در ایران از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته اند.

همچنین در سه ماهه پاییز امسال ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده شعر و ترانه در دفتر موسیقی تشکیل شده است. دفتر موسیقی در سه ماهه پاییز برای ۱۵ شرکت فعال در حوزه موسیقی پروانه فعالیت صادر کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار