لیگ برتر بسکتبال؛

پیروزی نزدیک ذوب آهن در مقابل مهرام

تیم های بسکتبال مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان امروز به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های بسکتبال مهرام تهران و ذوب‌آهن اصفهان در نخستین دیدار در هفته چهاردهم لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۶ در تالار بسکتبال آزادی به مصاف یکدیگر رفتند.

پیش از آغاز این بازی بازیکنان ۲ تیم به گرم کردن و انجام حرکات کششی پرداختند و سپس تمرینات پیش از بازی خود را پیگیری کردند.

مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن هم با همتایان خود خوش و بش کرد و زودتر از مصطفی هاشمی در جایگاه خود حاضر شد.

آبکناری سرمربی تیم بسکتبال اکسون و چند تن بازیکنان این تیم که باید از ساعت ۱۸ در دیگر بازی امروز به مصاف پالایش نفت آبادان بروند هم در جایگاه حاضر شدند تا از نزدیک شاهد انجام این بازی باشند.

استقبال چندان زیادی از این بازی صورت نگرفته و تنها در پشت جایگاه محرمی‌ها تعدادی از هواداران حاضر هستند.

پیروزی نزدیک ذوب آهن در مقابل مهرام

کوارتر نخست

بازی با چند دقیقه تاخیر آغاز شد و نخستین حمله برای ذوب آهنی‌ها اتفاق افتاد، اما بازیکن این تیم به دلیل جراحت کمی که روی ابروی خود داشت خیلی زود مجبور شد تا از ترکیب تیمش خارج شود، حمله ذوب‌آهنی‌ها در ابتدا با پرتاب عالی بازیکن خارجه آن‌ها به سبد مهرام نشست تا نخستین سبد و نخستین امتیاز بازی به اسم ذوب آهن ثبت شود، در ادامه حمله بازیکنان مهرام نتیجه نداشت تا آن‌ها دست خالی به زمین خود بازگردند.

در ادامه ۲ حمله دیگر هم از بازیکنان مهرام ثمری نداشت، ذوبی‌ها به خوبی دفاع می‌کردند و پرتاب‌های صمد نیکخواه بهرامی هم به سبد ذوب آهن نمی‌چسبید. پس از آن سه امتیاز دیگر هم برای ذوب آهن به دست آمد، اما در حمله مهرامی‌ها توانست یکی از آن‌ها را جبران کنند.

بازی در میانه‌های کوارتر نخست بسیار جالب و جذاب به دنبال می‌شد و ۲ تیم پرتاب‌های سه امتیازی خوبی انجام می‌دادند، شاگردان حاتمی به‌خوبی مهرام را پرس کرده بودند و ضد حملات سنگینی هم انجام می‌دادند در این کوارتر هر ۲ مربی در یکی- ۲صحنه به تصمیم داور اعتراضاتی داشتند.

حساسیت بازی بسیار بالا و بازی در اواخر این کوارتر هم پر برخورد شده ارسلان کاظمی پس از آنکه در صحنه نقش بر زمین شد با یکی از بازیکنان حریف بگو مگو داشت، شاگردان حاتمی در پایان این کوارتر همانند مهرام‌ها ۵ خطایی شده بودند و همین کافی بود تا روی هر اشتباه خطایی پرتاب برای دو تیم به دست بیاید اتفاقی که برای مهرامی‌ها خوشایند بود و آن‌ها توانستند اختلافشان را با حریف کمتر کنند.

این بازی در پایان کوارتر نخست با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ به سود ذوب آهن به پایان رسید.

کوارتر دوم

بازی در کوارتر دوم با حمله مهرامی‌ها آغاز شد آن‌ها خیلی زود توانستند اختلاف را با حریف کم کنند و حتی از نمایندگی اصفهان پیشی بگیرد چند حمله آتشین و ضربات خوبه صمد نیکخواه کافی بود تا فاصله دو تیم زیاد شود.

ذوبی‌ها در این زمان، اما در پرتاب هایشان شانس زیادی نداشتند و بیشتر توپ‌های آن‌ها با برخورد به حلقه به بیرون منتقل می‌شد اتفاقی که برای آن‌ها خوشایند نبود و باعث شد آن‌ها از حریفشان دو امتیاز عقب بیفتند.

بازی بسیار نزدیک و حساس بود، اشتباهات ارسلان کاظمی باعث شد تا مصطفی هاشمی بر سر او فریاد بزند و او را از زمین بازی بیرون بکشد، در این کوارتر پرتاب مهرامی‌ها بهتر شده بود و آرمان زنگنه و بازیکنان این تیم پرتاب‌های خوبی انجام می‌دادند.

گلایه به داوری بازی، اما کم نبود و هر دو مربی در صحنه‌های به تصمیمات داور معترض بودند، ذوب‌آهنی‌ها دوباره خیلی زود ۵ خطایی شدند تا فرصت‌های خوبی برای مهرام مهیا شود.

اختلاف ۲ تیم در پایان این کوارتر بسیار کم شده بود، ذوبی‌ها امتیاز برابر را گرفتند تا مصطفی هاشمی در فاصله سی و هشت ثانیه به پایان درخواست وقت استراحت و فنی داشته باشد پس از آن به نام روی یک خطا صاحب پرتاب شد پرتاب با توجه به درون سبد ذوب آهن نشستیم تا نتیجه ۴۰ بر ۳۸ شود. در ادامه یک خطای دیگر برای ذوبی‌ها باعث شد تا آن‌ها صاحب دو پرتاب شوند و در نهایت نیمه نخست با نتیجه تساوی ۴۰ بر ۴۰ به پایان برسد.

کوارتر سوم

نخستین حمله در کوارتر سوم برای شاگردان هاشمی انجام شد، اما این حمله سودی برای آن‌ها نداشت و در برگشت بازیکنان ذوب‌آهن به نخستین سبد نیمه دوم دست یافتند، در ادامه هم اشتباه بازیکنان مهرام در دفاع باعث شد تا فرصت‌های عالی برای بازیکنان ذوب‌آهن به دست بیاید این تصمیم داور در ادامه اعتراضات بازیکنان مهرام را در پی داشت.

بازیکنان ذوب‌آهن در ادامه راه موفق‌تر از مهرام بودند و توانستند امتیاز دیگر هم مطرح کند برخلاف کوارتر دوم این بار ذوب‌آهنی‌ها بود که در بازی از حریفشان پیش افتادند.


بیشتر بخوانید: جدایی حامد حدادی از نانجینگ چین


البته برتری ذوب‌آهنی‌ها پایدار نبود و در ادامه مهرام به خودش آمد و توانستند با حملات سریع و البته با دقت فاصله را با حریف کم کند و سپس از این تیم جلو بیفتد در فاصله دو دقیقه مانده تا پایان این کوارتر بار دیگر هر دو تیم ۵ خطای شدند و نتیجه هم کاملاً برابرشد. شاگردان مهران حاتمی، اما با در

خشش در لحظات پایانی از حریف شان پیش افتادند و با اختلاف ۵ امتیاز کوارتر سوم را به پایان بردند بازی در کوارتر سوم و در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۱ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

کوارتر چهارم

بازیکنان تیم ذوب آهن با یک پرتاب ۳ امتیاز کوارتر چهارم را آغاز کردند.

در ادامه بازیکنان مهرام که در صدد جبران فاصله امتیازی با حریفشان بودند، روی ضد حملات شانس کسب امتیاز داشتند، اما با خطای مدافعان ذوب آهن، مهرام در ۲ ضد حمله صاحب ۲ ضربه پنالتی شد که بازیکنان این تیم هر ۲ پنالتی را به گل تبدیل کردند.

در کوارتر چهارم بازیکنان هر ۲ تیم برای پرتاب‌های ۳ امتیازی اقدام کردند.

در اواسط کوارتر چهارم، برخورد بازیکن ذوب آهن با مدافع مهرام منجر به مصدومیت جزئی هر ۲ بازیکن شد.

ذوب آهن که برای نخستین بار در کوارتر چهارم از حریف عقب افتاده بود، برای جبران امتیازات از دست رو به بازی تهاجمی آورد که حاصل آن ۲ پنالتی منجر به گل و بازگشت نتیجه به سود این تیم بود.

بازیکن مهرام که مانع از ضد حمله حریف شده بود، به تصمیم داور مبنی بر اعلام خطا به سود حریف اعتراض کرد.

بازیکنان خارجی ذوب آهن در این کوارتر هم عملکرد درخشانی داشتند و با پرتاب‌های ۳ امتیازی که در بیشتر موارد منجر به گل می‌شد، در برتری تیمشان نقش موثری داشتند.

با خطای بازیکن ذوب آهن، مهاجم مهرام متوقف شد که ۲ پنالتی به سود مهرام گرفته شد و صمد نیکخواه بهرامی با گل کردن یکی از پرتاب ها، اختلاف را به یک امتیاز رساند.

در ادامه صمد نیکخواه بهرامی روی یک ضد حمله ۲ امتیاز دیگر گرفت تا مهرام برای بار دوم در این کوارتر با نتیجه ۸۰_۷۹ پیش بیفتد.

آرمان زنگنه در این کوارتر اعتراض شدیدی به عملکرد داور داشت.

در یک صحنه مشکوک توپ به پای نیکخواه بهرامی برخورد کرد و به بیرون رفت. همین اتفاق باعث به وجود آمدن تنشی دیگر در این بازی شد که مصطفی هاشمی هم به تصمیم داور اعتراض زیادی داشت. داوران برای تصمیم‌گیری در این باره جلسه‌ای ۳ نفره برگزار کردند که حاصل آن، پرتاب اوت به سود ذوب آهن بود.

در ادامه بازیکن ذوب آهن با خطا متوقف شد و داور ۲ پنالتی برای ذوب آهن گرفت که مهرام در فاصله بیست و ۶ ثانیه مانده به پایان بازی، مهرام که با نتیجه ۸۲_۸۰ از حریف عقب بود، درخواست وقت استراحت کرد.

در اتفاقی جالب، پس از پایان وقت استراحت، بلافاصله ذوب آهن درخواست وقت استراحت کرد.

پس از شروع مجدد بازی تیم اصفهانی یک پنالتی را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به ۳ امتیاز برسد.

پس از پنالتی دوم بازیکنان مهرام برای جبران نتیجه به سبد مهرام هجوم بردند، اما همکاری ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه نتیجه‌ای در بر نداشت و با وجود این که پرتاب ۳ امتیازی نیکخواه به گل تبدیل شد، خطای گام‌های اضافی نیکخواه اعلام و گل او مردود شد.

بازیکنان ذوب آهن بار دیگر صاحب ۲ ضربه پنالتی شدند که هیچ یک از آن‌ها وارد سبد نشد.

در ادامه سینا واحدی یک پرتاب ۳ امتیازی انجام داد، اما این پرتاب گارد سبد نشد تا بازی با نتیجه ۸۰-۸۳ به سود ذوب آهن به پایان برسد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار