باند۶ نفره هرمی یونیک فاینانس در یزد منهدم شد/کلاهبرداری با پوشش جذب سرمایه و خرید سهام

رئیس کل دادگستری استان یزد از شناسایی، دستگیری سرشاخه‌ها و انهدام یک شرکت هرمی، تحت عنوان یونیک فاینانس با ۲۵۰۰ نفر عضو خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد  از شناسایی یک شرکت هرمی، تحت عنوان یونیک فاینانس با ۲۵۰۰ نفر عضو خبر داد و گفت: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، ۶ نفر از سرشاخه‌های این شبکه در استان‌های یزد و خراسان رضوی دستگیر شدند.

او  تصریح کرد: این شبکه کلاهبرداری با پوشش جذب سرمایه و خرید سهام از شرکت‌های معروف بورس در خارج کشور، سرمایه شهروندان را دریافت و با ترغیب افراد به شبکه‌سازی و پرداخت پورسانت، شبکه انسانی تشکیل و شرکت هرمی را مدیریت می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اعتراف به عضو گیری بیش از ۲۵۰۰ نفر از سوی سر شبکه‌های دستگیر شده، گفت: مبلغی بالغ بر ۱۵۵ میلیون دلار که معادل بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است، از سوی این شبکه جذب و مقادیر قابل توجهی در قالب ارز از کشور خارج شده است. افراد دستگیر شده با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

او بر لزوم دقت نظر مردم در مواجه با شرکت‌های هرمی تأکید کرد و گفت: التزام به مبانی قانونی کشور و مراجع مورد وثوق، مطمئن و متعهد برای سرمایه گذاری بهترین راه برای امنیت سرمایه شهروندان است و اعتماد به سایر راه‌ها همچون شرکت‌های هرمی چیزی جز پیشمانی و هدر رفت سرمایه به دنبال ندارد.


بیشتر بخوانید:سرشاخه‌های شرکت هرمی یونیک فاینانس دستگیر شدند


منبع: میزان

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
درود