وقوع ۹۴۶ زمین‌لرزه در کرمانشاه طی ۹ ماهه امسال

مسئول شبکه لزره‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع ۹۴۶ زمین‌لرزه در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

وقوع ۹۴۶ زمین‌لرزه در کرمانشاه طی ۹ ماهه امسالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد فروزی مسئول شبکه لزره‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۹۴۶ لرزه در گستره استان کرمانشاه رخ داده، گفت : از این تعداد زلزله ۵۳۵ مورد در بهار، ۲۴۱ مورد در تابستان و ۱۷۰ مورد در پاییز بوده است.

او بزرگترین زلزله ۹ ماهه گذشته امسال استان را نیز با بزرگی ۵.۲ ریشتر مربوط به ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه ۱۲ فروردین دانست که در حوالی سومار رخ داد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: در این مدت بیشترین لرزه‌خیزی را نیز از سرپل‌ذهاب، سومار و قصرشیرین داشتیم.

فروزی گفت: عمده لرزه‌های رخ داده در ۹ ماهه امسال در کرمانشاه پس‌لرزه‌های زلزله آبان ۱۳۹۶ ازگله است.

او از کاهش قابل توجه لرزه‌ها نسبت به ۹ ماهه سال گذشته هم یاد کرد و افزود: در ۹ ماهه سال گذشته در مجموع ۳۵۵۹ زلزله در استان کرمانشاه رخ داد که بزرگترین آن نیز با بزرگی ۶.۴ ریشتر ساعت ۲۰ و هفت دقیقه چهارم آذر در حوالی سرپل‌ذهاب بود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیشترین لرزه‌خیزی سال گذشته را نیز مربوط به سرپل‌ذهاب، تازه‌آباد، قصرشیرین و گیلانغرب دانست.

فروزی با اشاره به وجود ۱۸ ایستگاه لرزه‌نگاری باند وسیع دیجیتال در استان کرمانشاه، گفت: شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه غرب تمام وقایع لرزه‌ای استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستان را به صورت شبانه‌روزی ثبت و پردازش می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.