ربیعی خبرداد؛

هیچ دوره‌ای مانند امروز ایران نیازمند آرامش نبوده است/بحران اجتماعی در کنار بحران طبیعی وجود دارد

سخنگوی دولت گفت: هیچ دوره‌ای مانند این دوره در ایران نیازمند آرامش نبوده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در اختتامیه دومین جشنواره مداد قرمز اظهار کرد: ایران از لحاظ بحران طبیعی بیش از ۸۰ درصد بحران هارا با خود حمل می‌کند و نمی‌دانم شاید این هم قسمت ما بوده است و پشت سر هم به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: آثار بحران طبیعی بحران اجتماعی هم است و بحران اجتماعی تلخ و دردآور اجتماعی را ما پشت سر گذاشته ایم اما آنچه مهم است نماندن در بحران هست و نباید به گونه ای القا کنیم که حق ایرانی ماندن در بحران است

ربیعی تصریح کرد: ما باید از بحران ها بگذریم و به آینده توجه داشته باشیم اما متاسفانه به گونه ای بازنمایی می‌شود که گویی باید با هم بحران ها زندگی کرد و برخی روی خرمن ها غم شادمانه می‌نویسند که گویی غم برای آنها پله و هدف است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید از بحران ها عبور کرد، گفت: جامعه را باید از تمام بحران ها عبور داد من ۵ ساله بودم که زلزله در روستای ما آمد اما هنوز ناله و شیون های زلزله زدگی را احساس میکنم و من هنوز با آنها زندگی میکنم

وی اظهار کرد: بخش اعظمی از رسالت خبرنگاری بحران ساختن پس از بحران است و باید جامعه را پیش برد باید آموزش دهیم که چگونه پس از بحران با ایستیم.

ربیعی گفت: در بحران های بزرگ دنیا خبرنگاران مکتب ایجاد کردند و پس از بحران موقعیت بسیار حساس است و جامعه ای که بتواند از بحران عبور کند موفق است و هر عکس و خبری روایتگر موضوعی است و مقالات نوشته شده ذخایر مقابله با بحران است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ دوره ای مانند این دوره نیازمند آرامش نبوده ایم، گفت: ما نیاز به خوبی خوب داریم باید حال یکدیگر را خوب کنیم و باید برای یکدیگر شادی درست کنیم تا از این دوره که سخت ترین دوره همچون تحریم است گذر کنیم و رونامه نگاری بحران باید خودرا آماده گذر از بحران ها کند.

وی تصریح کرد: صمیمانه دست شمارا می‌فشارم و از شما تشکر می‌کنیم که چگونگی زندگی پس از بحران را می‌نویسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار